اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جنگ تمام عیار پرسنل خدوم شهرداری رشت در مبارزه با کرونا

در روزهای کرونایی درحالی‌که برخی به دنبال بهانه‌تراشی برای نرفتن به سرکار هستند خیلی‌ها هم دل به دریا زدند و مردانه ایستاده‌اند و شبانه‌روزی تمام توان خود را به کار گرفته تا از شیوع این بیماری در شهر و بین شهروندان جلوگیری شود.

جنگ تمام عیار پرسنل خدوم شهرداری رشت در مبارزه با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ویروس کرونا که قدم نامبارکش را به گیلان گذاشت برخی بدجور ترسیدند و خودشان را در خانه‌هایشان حبس کردند.

برخی قید رفتن به محل کار را زدند و به هزار و یک بهانه سعی کردند از حضور در محل کار، محافل عمومی و غیره امتناع کنند.

اما در این میان خیلی‌ها هم دل به دریا زدند و مردانه ایستاده‌اند و شبانه‌روزی تمام توان خود را به کار گرفته تا از شیوع این بیماری در شهر و بین شهروندان جلوگیری شود.

از سفید پوشان بیمارستان‌ها گرفته تا نارنجی پوشان شهرداری رشت، همه و همه دست‌به‌دست هم داده‌اند و برای تأمین امنیت و آسایش شهروندان رشت تلاش می‌کنند.

اما در این میان، جَنگ تمام‌عیار شهرداری رشت با کرونا تماشایی و ستودنی است.

سازمان‌های تابعه شهرداری رشت همچون سازمان سیما و منظر، آتش‌نشانی، پسماند، حمل‌ونقل و غیره این روزها در کنار ارائه تمامی خدمات روزانه‌شان ازجمله جمع‌آوری زباله، کاشت گل و گیاه، ارائه سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی و غیره به‌عنوان سربازان امنیت سلامت نیز مشغول خدمت هستند.

نظافت و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، پارک‌ها، فضای سبز، ناوگان حمل‌ونقل عمومی ازجمله اتوبوس‌های شهری و غیره ازجمله اقداماتی است که شهرداری رشت این روزها با تمام توان به‌منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به‌طور شبانه‌روزی در دستور کار دارد.

جانمان را فدای مردم می‌کنیم

یکی از پرسنل سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت درباره وضعیت آماده‌باش این روزهای سازمان در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: ضدعفونی اماکن عمومی ازجمله عابر بانک‌های سطح رشت، پل‌های عابر پیاده در دستور کار سازمان آتش‌نشانی قرار دارد.

سید حسن راضی با بیان اینکه جانمان را برای تأمین آسایش مردم فدا می‌کنیم، افزود: آتش‌نشانان همواره ثابت کردند که در دفاع از جان و مال شهروندان لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند و در مقابله با ویروس کرونا نیز شهروندان را تنها نمی‌گذاریم.

شهروندان از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند

پرسنل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آماده‌باش کامل هستیم، اظهار کرد: پس از اطلاع از شیوع کرونا در گیلان نسبت به ضدعفونی پارک‌ها، نصب بنر و غیره بر اساس دستورالعمل سازمان اقدام کردیم.

مجتبی پور برومند با تأکید بر اینکه در چند شیفت کاری مشغول خدمت به شهروندان هستیم، افزود: با امید به کنترل و ریشه‌کن شدن این بیماری در کنار تمامی اقداماتی که در راستای کنترل بیماری کرونا در دست انجام است مشغول کاشت گل و گیاه به‌منظور استقبال از فصل بهار هستیم و یقیناً این مهم در تقویت روحیه شهروندان نیز تأثیر بسزایی دارد و امیدواریم در شرایط فعلی شهروندان از حضور غیرضروری در اماکن عمومی ازجمله پارک‌ها خودداری کنند.

به عشق مردم رشت شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم

یکی از پاکبانان زحمتکش شهرداری رشت نیز با اشاره به اینکه پاکبانان همواره به‌واسطه نوع شغلشان با خطراتی مواجه هستند، اظهار کرد: در سه شیفت کاری مشغول خدمت هستیم و کرونا و دیگر خطرات نیز نمی‌توانند تعللی در ارائه خدمت  به شهروندان ایجاد کنند.

محمدجواد کتله چی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا خانواده‌هایمان نگران سلامت ما هستند، افزود: خانواده‌هایمان بارها از ما خواسته‌اند به‌واسطه خطراتی که پس از شیوع بیماری کرونا ممکن است جان ما را مورد تهدید قرار دهد از رفتن به محل کار امتناع کنیم اما وجدان کاری و تعهدی که نسبت به شهر و شهروندان داریم مانع این اقدام شده و در حال حاضر با انجام اقداماتی ازجمله ضدعفونی مخازن حمل زباله و غیره در تلاش برای کنترل و مقابله کرونا به سهم خودمان هستیم.

ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی رشت

یکی از رانندگان شاغل در سازمان حمل‌ونقل  و بار مسافر شهرداری رشت نیز با اشاره به تمهیدات انجام‌شده به‌منظور مقابله با ویروس کرونا توسط این سازمان اظهار کرد: سازمان در همان روز نخست شستشو، ضدعفونی و نظافت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری را در دستور کار قرارداد.

رضا بهدانی با بیان اینکه در زمان سوارشدن و پیاده شدن مسافر نسبت به ضدعفونی میله  و دستگیره‌های اتوبوس، مینی‌بوس و غیره اقدام می‌کنیم، افزود: تمام این اقدامات در راستای مقابله با ویروس کرونا و به‌منظور تأمین سلامت شهروندان در دست انجام است.

وی با تأکید بر اینکه خدمت به شهروندان مایه افتخار است، گفت: همسرم باردار بوده و در روزی که به بیمارستان مراجعه کرد به‌واسطه حضور در عملیات ضدعفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی نتوانستم همراه وی باشم و خدمت به شهروندان را وظیفه انسانی و شرعی خودم می‌دانم.

کرونا نیز بالاخره دیر یا زود از این شهر و دیار باید رخت بربسته و برود.

اما پس‌ازآن نام نیک قهرمانانی در خاطراتمان ثبت خواهد شد که درنهایت گمنامی، عاشقانه و بدون منت در روزهایی که برخی از واهمه مبتلا شدن به ویروس کرونا حاضر به خروج از خانه‌هایشان نبودند مردانه برای تأمین سلامت شهر و شهروندانشان تلاش کردند.

قدردان تلاش‌های صادقانه و بی‌منتتان هستیم، اجرتان باخدای بزرگ و سلامتتان آرزوی قلبی همه مردمان دیار میرزا کوچک جنگلی است.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول