اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آخرین اخبار کرونا در خوزستان| ازکاهش ساعات اداری تا برقراری کلاس ایثار

امشب در بسته خبری کرونا از افتتاح خط تولید مایع ضدعفونی دست در دزفول، نکات و تمهیدات جدید برای مقابله با کرونا، کاهش ساعات اداری خوزستان و فعالیت کلاس ایثار در اهواز را بخوانید.

آخرین اخبار کرونا در خوزستان| ازکاهش ساعات اداری تا برقراری کلاس ایثار

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امشب در بسته خبری کرونا از افتتاح خط تولید مایع ضدعفونی دست در دزفول، نکات و تمهیدات جدید برای مقابله با کرونا، کاهش ساعات اداری خوزستان و فعالیت کلاس ایثار در اهواز را بخوانید.

خط تولید محلول ضدعفونی کننده در دزفول افتتاح می شود

محراب عبداللهی اظهار اظهار کرد: شرکت تولیدی آوان طب که یکی از شرکت های مهم کشور در حوزه تولید لوازم پزشکی است که از فردا (شنبه ۱۰ اسفند) تولید مواد بهداشتی مورد نیاز بیماران و همچنین مردم را آغاز می کند.

رییس اداره صمت دزفول افزود: تولید لباس ضدویروس کرونا برای پرسنل بخش های ایزوله که مستقیما با بیماران کرونا مثبت در ارتباط هستند و همچنین تولید روزانه هشت هزار محلول ضدعفونی کننده  از فردا شنبه در این شرکت تولید می شود.

چند نکته برای مقابله روان‌شناختی با "کرونا"

دکتر سودابه بساک نژاد دانشیار گروه روانشناسی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز در یادداشتی به نکاتی درباره مقابله روان‌شناختی با بحران ویروس کرونا پرداخت.

وی در یادداشت خود به برخی از راهبردهای مقابله با استرس پیشنهادی توسط متخصصین اشاره نموده که بدین شرح هستند: 1-به نکات بهداشت اولیه توجه کنید 2-از شنیدن اخبار و رسانه‌های بی‌اعتبار اجتناب کنیم 3-به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید و آن‌ها را به تعویق نیندازید 4-با جسم خود مهربان باشید 5-به حفظ آرامش خود، اعضای خانواده و همکاران بیندیشیم.

تعطیلی مهدها و مراکز توانبخشی خوزستان به مدت ۳ روز

اداره‌کل بهزیستی خوزستان از تعطیلی کلیه مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی، آموزشی، حرفه‌آموزی و کارگاه‌های حمایتی و تولیدی تحت نظارت بهزیستی استان خوزستان از روز شنبه ۱۰ اسفندماه به مدت سه روز خبر داد.

کلاس‌ها تعطیل شده اما درس ایثار برقرار است؛ تلاش بی‌وقفه دانشجویان داروسازی اهواز برای تولید مواد ضدعفونی

دانشجویان جوان دانشکده داروسازی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز با وجود تعطیلی کلاس‌ها به‌دلیل نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به مواد ضدعفونی با تمام توان به تولید این مایع ضروری اهتمام دارند.

 داروسازان جوان اهواز به همراه هیئت علمی دانشکده داروسازی از صبح پنج‌شنبه تا پاسی از شب تلاش کردند تا صدها لیتر ماده ضدعفونی تولید کنند و رایگان به بیمارستان‌های اهواز برسانند. پروژه‌ای که بی‌وقفه و شبانه‌روز ادامه دارد.

فعالیت ادارات در خوزستان از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود

غلامرضا شریعتی اظهار داشت: این کاهش ساعت کاری فعلا برای هفته آینده اعمال می شود و اگر نیاز به اصلاح یا تمدید داشت بعد از بررسی های علمی با اساتید دانشگاه اعلام می شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا  سرمادوست بوده و در سرما فعالیت بیشتری دارد و در دمای بالا فعالیتش به میزان قابل توجهی کم می شود تصمیم بر این شد که  ساعت کاری ادارات در صبح کاهش یابد.

بیمارستان و بازار گتوند علیه کرونا ضدعفونی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند عصر جمعه بیان کرد: به دنبال شیوع کرونا ویروس در سطح کشور و در جهت  حفظ سلامتی بیماران، کارکنان شاغل در بیمارستان، در اقدامی فوری تمامی فضاهای بیمارستانی با مواد تایید شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضدعفونی شد.

هومن کلانتری گفت: مراکز درمانی شهرهای صالح شهر، ترکالکی، جنت مکان، شهر سماله و خانه های بهداشت روستایی نیز در روزهای آینده ضد عفونی می شوند.

تعطیلی تمامی مراکز تجمع فرهنگی و سینمایی خوزستان / جزئیات جدیدترین تمهیدات مراقبتی

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان امروز (۹ اسفندماه) گفت: بر اساس چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و در راستای کاهش خطر احتمال شیوع کرونا؛ تمامی مراکز تجمع فرهنگی و سینمایی در سطح استان خوزستان از قبیل سینماها، کنسرت‌ها، تئاترها و... تا تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۸ تعطیل و کلیه مسابقات ورزشی بدون تماشاگر برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین تمامی اماکن متبرکه زیارتی استان تا اطلاع ثانوی غیرقابل دسترسی و زیارت و ادای سلام و احترام با عبور از صحن متبرکه این بزرگواران با زدن ماسک و شستشوی دست قبل از ورود و با هدایت خدام و بدون توقف امکان‌پذیر خواهد بود همچنین، در جایگاه‌های سوخت‌گیری (بنزین و گاز) نیز تنها متصدیان جایگاه‌ها با رعایت نکات بهداشتی؛ مجاز به استفاده از دستگیره نازل هستند و شهروندان نباید تماسی با نازل ها داشته باشند.

ادامه تعطیلی اماکن ورزشی خوزستان

افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، اظهار کرد: با توجه به تصمیم ستاد پیشگیری از گسترش کرونا ویروس و دستور استاندار خوزستان مبنی بر تعطیلی تمام اماکن ورزشی استان به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع بیماری‌های تنفسی و حفظ نکات ایمنی و بهداشتی، کلیه باشگاه های دولتی، خصوصی، استخرها، سالن‌های ورزشی تحت نظارت این اداره کل از روز شنبه مورخ۹۸/۱۲/۱۰ به مدت یک هفته تعطیل اعلام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به تصمیم گرفته شده ، از شنبه ۱۰ اسفند ماه تمامی اماکن ورزشی تعطیل خواهد شد و این دستور نیز به تمامی ادارات ورزش شهرستانها ، هیات های ورزشی استان ابلاغ خواهد شد تا آنان نیز اقدام به تعطیلی اماکن ورزشی شهرهای خود داشته باشند.

مردم به شایعات فضای مجازی در خصوص کرونا توجه نکنند

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه آبادان از فعالان پایگاههای اطلاع رسانی و شبکه‌های اجتماعی خواست ضمن انجام رسالت اطلاع رسانی خود، اجازه ندهند برخی افراد فعال در این  شبکه‌ها به تشویش اذهان عمومی دامن بزنند.

بیژن ربیعی با اشاره به تامین روزانه  چهار هزار لیتر مواد ضدعفونی از پتروشیمی آبادان به منظور ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها و بازار این شهر ادامه داد:این طرح برای پیشگیری از ورود و انتقال بیماریهای انسان به انسان و شیوع ان  در داخل  شهر اجرا می‌شود.

تعطیلی پارک شهربازی اهواز / ادامه ضدعفونی معابر پرتردد

علیرضا عالی پور گفت: از روز چهارشنبه طبق مصوبه فرمانداری اهواز مبنی بر همکاری همه ی دستگاه های خدماتی با شهرداری، شرکت‌های مختلف از قبیل آب و فاضلاب، برق، هلال احمر،  گاز، صنعت و معدن و تجارت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، مراکز بهداشت شرق و غرب اهواز و اورژانس در شهرداری اهواز حضور پیدا کردند و تقسیم کار برای انجام فعالیت‌های موثر جهت ضدعفونی مناطق پرجمعیت مانند بازارها انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به ضدعفونی ۸ منطقه اهواز توسط ۳۲۰ نفر در هر شیفت کاری، بیان کرد: به این منظور از سوی فرمانداری اهواز ۱۰ هزار لیتر ژاول (محلول سفیدکننده) در اختیار شهرداری اهواز قرار گرفت و عملیات ضدعفونی توسط دستگاه‌های سمپاش و شوینده در بازارها از جمله بازار هسته مرکزی شهر انجام می‌شود. این عملیات یک بار در شبانه‌روز انجام می‌شود و بنا است که با همکاری اصناف و واحدهای صنفی، به دو نوبت در شبانه‌روز برسد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول