اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آموزش مجازی پیام نور جایگزین کلاس های حضوری شد

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه سهم آموزش الکترونیک این دانشگاه افزایش یافته است، گفت: کلاس های حضوری این دانشگاه در سراسر کشور تا پایان امسال لغو است و آموزش مجازی در دستور کار استانها قراردارد.

آموزش مجازی پیام نور جایگزین کلاس های حضوری شد

مرتضی محسنی معاون آموزشی دانشگاه پیام نور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه آموزش مجازی پیام نور جایگزین کلاس های حضوری شد، گفت: بر اساس اعلام وزیر بهداشت و با توجه به رسالت های اجتماعی دانشگاه و نیز نظام  آموزشی مبتنی بر آموزش های ترکیبی آن، همگام با تمهیدات نظام آموزش عالی کشور برای حفظ سلامتی دانشجویان و کارکنان و همچنین جلوگیری از گسترش بیماری ناشی از کرونا، آموزش های حضوری دانشگاه پیام نور نیز در سراسر کشور تا پایان سال لغو و با توجه به شیوه آموزش ترکیبی دانشگاه، پوشش حداکثری آموزش مجازی کلاس های آموزشی در دستور کار استانهاست. 

*  بخش های اداری مراکز و واحدهای پیام نور فعال هستند

وی در خصوص فعالیت بخش های اداری دانشگاه افزود: با توجه به تاکیدات صریح کمیته ملی مبارزه با کرونا بالطبع تمامی همکاران علمی و اداری طبق روال سابق، در مراکز و واحدها حضور خواهند داشت البته طبق مصوبات قبلی هیات رئیسه دانشگاه، هرگونه تعطیلی احتمالی بخش اداری صرفا تابع اطلاعیه های صادره از سوی استانداری های تابعه خواهد بود.

* کلاس های رفع اشکال به صورت مجازی برگزار می شود

محسنی درباره بخشنامه صادره به مراکز و واحدهای استانی دانشگاه پیام نور افزود: در این بخشنامه علاوه بر لزوم لغو کلاس های حضوری (از جمله دکتری)، عملی و کارگاهی و موکول شدن آنها ترجیحا به سال آتی، با کوشش معاونت پژوهشی ظرفیت جدیدی برای برگزاری مجازی کلاس ها در اختیار استانها قرار گرفته است تا به تشخیص خود و طبق اولویت، بخشی از کلاس های رفع اشکال که پیش از این به صورت حضوری برگزار می شد را به صورت مجازی برگزارکنند.

* تقویم آموزشی امکان تغییر دارد

وی با اشاره به امکان اصلاح تقویم آموزشی نیز افزود: در حال رصد شرایط هستیم و در صورت لزوم تقویم آموزشی نیز تغییر خواهد کرد.

* نمرات میان ترم به حضور دانشجویان نیاز ندارد

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ادامه داد: با توجه به شرایط جدید، نحوه آموزش و برگزاری کلاس های آموزشی به استانها ابلاغ شده است به طوری که از منوط کردن نمرات میان ترم به حضور دانشجویان خودداری شود و از سایر روش های سنجش پیشرفت تحصیلی استفاده شود.

*  آخرین وضعیت برگزاری کلاس های الکترونیک در هفته آتی از طریق پرتال دانشگاه

معاون آموزشی دانشگاه پیام نو خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی مراکز دانشگاه پیام نور، آخرین وضعیت برگزاری کلاس های الکترونیک در هفته آتی از طریق پرتال دانشگاه پیام‌نور به نشانی pnu.ac.ir  سامانه هوشمند تعاملی دانشگاه پیام نور (پیام من)، که از طریق نشانی apps.pnu.ac.ir قابل دریافت است، پرتالهای استانی و در فضای مجازی به نشانی @upnanews اطلاع رسانی خواهد شد.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول