اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

استراتژی جدید بانک بازسازی و توسعه اروپا برای تاجیکستان

بانک بازسازی و توسعه اروپا استراژی جدیدی را برای تاجیکستان تصویب کرد که بر اساس آن اولویت‌ها برای سال‌های 2020-2025 میلادی را تعیین می کند.

استراتژی جدید بانک بازسازی و توسعه اروپا برای تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، هیأت مدیره بانک بازسازی و توسعه اروپا، اخیرا استراتژی جدید این موسسه مالی بین المللی برای تاجیکستان را به تصویب رساند.

بنابر گزارش این موسسه مالی بین المللی، هدف از این استراتژی رسیدگی به مشکلاتی مانند شرایط اقتصاد کلان و فضای تجاری و همچنین آسیب پذیری در برابر تغییر اقلیم می باشد.

خاطرنشان می شود در دوره اجرای این استراتژی، بانک اروپایی بازسازی و توسعه برای بهبود زیرساخت های تاجیکستان، ارتباط منطقه ای آن و فرصت های اشتغالی در این کشور  تلاش به خرج خواهد داد.

اولویت های عملیاتی و استراژیک بانک اروپایی بازسازی و توسعه بر اساس سه اصل از جمله تقویت رقابت پذیری تجارت و بهبود فضای تجاری، ترویج همگرایی منطقه ای، اصلاحات انرژی و اتصال زیرساخت ها، حمایت از دسترسی بیشتر به زیرساخت ها و خدمات تجاری بهتر برای زنان، جوانان و مناطق کمتر توسعه یافته، خواهد بود.

همکاری های منطقه ای عامل اصلی توسعه پایدار اقتصادی تاجیکستان برای گسترش تجارت و برای امنیت انرژی می باشند.

تغییرات مثبت اقتصادی از جمله بهبود روابط بین دولتی و تعاملات منطقه ای امکان می دهند تا بانک اروپایی بازسازی و توسعه از اصلاحات لازم حمایت و انتقال این کشور به مرحله جدید را که شامل رشد بخش خصوصی است، تسریع بخشد.

تا به امروز بانک اروپایی بازسازی و توسعه 839 میلیون یورو برای اجرای 135 پروژه در بخش های مختلف اقتصاد تاجیکستان سرمایه گذاری کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول