اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آماده‌سازی 10 آمبولانس برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی به بیماران احتمالی کرونا

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان به آمادگی اورژانس استان در راستای خدمت‌رسانی به مبتلایان احتمالی کرونا اشاره کرد و گفت: سه کد آمبولانس در شهر زنجان و هفت کد آمبولانس در شهرستان‌ها برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی به بیماران احتمالی کرونا نظر گرفته شده است.

آماده‌سازی 10 آمبولانس برای  ارائه خدمات پیش بیمارستانی به بیماران احتمالی کرونا

اصغر جعفری روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به شرایط کشور در زمینه کرونا و پیشگیری از شیوع آن هریک از دستگاه‌ها اقداماتی را انجام می‌دهند که سازمان اورژانس نیز از آن مسثتنی نیست.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان به آمادگی اورژانس استان در راستای خدمت‌رسانی به مبتلایان احتمالی کرونا اشاره کرد و گفت: سه کد آمبولانس در شهر زنجان و هفت کد آمبولانس در شهرستان‌ها برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی و انتقال بیماران احتمالی کرونا در سطوح مختلف در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای خدمت‌رسانی مناسب به مردم در ارتباط با کروناویروس جدید، تیم‌های عملیات ویژه نیز تشکیل شده است، افزود: در حال حاضر همه کارکنان بهداشتی، درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی در آماده‌باش کامل بوده و آموزش‌های لازم برای برخورد و ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونا ویروس نیز داده شده است.

جعفری روحی همچنین به آماده‌باش همه بیمارستان‌های استان اشاره کرد و افزود: دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان به این مراکز ابلاغ شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه پیشگیری از کرونا ویروس بسیار ساده است و بهترین راهکار، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، افزود: شستن دست‌ها به شدت احتمال ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد از همین رو شست‌وشوی مکرر دست‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در ارتباط با استفاده از ماسک نیز گفت: استفاده از ماسک در افراد سالم ضرورتی ندارد اما بیماران حتما باید از ماسک استفاده کنند.

جعفری روحی با تأکید بر رعایت توصیه‌های ایمنی از جمله پوشاندن دهان و بینی هنگام عطسه و سرفه ضدعفونی کردن اشیاء و سطوحی که اغلب با این سطوح در تماس هستیم، گفت: از مردم می‌خواهیم آرامش خود را حفظ کرده و اخبار مربوط به کرونا را از مراجع رسمی پیگیری و چنانچه در مورد کروناویروس سوالی دارند، با شماره 190 تماس بگیرند و البته شماره انتقال بیمار در شرایط اضطرار نیز، 115 است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول