اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ضدعفونی کامل و مستمر حرم حضرت عبدالعظیم(ع)/ درب حرم ساعت 20 بسته می‌شود

مسؤول بهداشت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از ضدعفونی ۱۲ هزار مترمربع از اماکن این حرم نورانی برای چندمین بار خبر داد.

ضدعفونی کامل و مستمر حرم حضرت عبدالعظیم(ع)/ درب حرم ساعت 20 بسته می‌شود

سیدحسین صالحی مسؤول بهداشت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌منظور حفظ سلامت زائران، مسؤولان حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) انجام اقدامات بهداشتی و ضدعفونی بخش‌های مختلف ضریح و صحن‌ها را تشدید کرده‌ و این اقدامات از ۲۹ بهمن آغاز شده است.

وی با اشاره به ضدعفونی چادرها و جایگزینی مهرهای سنگی به جای تربت و مهرهای خاکی به منظور ضدعفونی مکرر، ادامه داد: کلیه اماکن، درب‌ها و ضرایح آستان مقدس به‌صورت متناوب با مواد ضدعفونی کننده شست‌وشو داده شده و ژل ضدعفونی و دستکش نیز در اختیار خدام قرار داده می‌شود.

مسؤول بهداشت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) به تهیه و توزیع ۵ هزار عدد ماسک و دستکش اشاره کرد و افزود: تهیه ضدعفونی دست و سطوح، تعطیلی موقت تربیت بدنی، ضدعفونی سرویس حمل و نقل کارکنان و همکاران و ممنوعیت اسکان بی‌خانمانان و جلوگیری از ورود آن‌ها ازجمله دیگر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است.

صالحی با بیان اینکه داخل حرم با ماشین اسکرابر و مواد ضدعفونی شست‌وشو داده می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز برای چندمین بار پس از اعلام شیوع ویروس کرونا ۱۲ هزار متر مربع از اماکن این آستان مقدس با دستگاه مه‌پاش و ضدعفونی کننده شست‌وشو داده شد.

وی به آموزش عمومی زائران از طریق پوستر، بیلبورد و بنر با موضوع اقدامات پیشگیرانه برای ابتلا به بیماری و نحوه شستشوی صحیح دست اشاره و عنوان کرد: این اقدامات به طور مرتب جدای از شست‌وشو و ضدعفونی بخش تنظیف حرم انجام می‌شود و تا اعلام کنترل این ویروس و بیماری توسط نظام جامع سلامت ادامه خواهد داشت.

مسؤول بهداشت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با بیان اینکه درب‌های حرم مطهر امشب تا ساعت ۲۲ باز خواهد بود، تصریح کرد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) شب‌های جمعه تا صبح پذیرای زائران و مجاوران این حرم نورانی بود ولی با توجه به تصمیمات ستاد مقابله با بحران آستان مقدس امشب درب‌های حرم مطهر تا ساعت ۱۰ شب باز است.

صالحی یادآور شد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این ستاد به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی زائران ارجمند و مردم علاوه بر لغو قرائت دعاهای کمیل، ندبه و مراسم کمیل نیمه شب مسجد جامع آستان مقدس در ایام پیش‌رو، مراسم‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی، آموزشی آستان مقدس تا اطلاع ثانوی تعلیق و به زمان مناسب دیگری موکول ‌شد.

وی با بیان اینکه درب‌های آستان در ساعت ۲۰ هر شب بمنظور نظافت و ضدعفونی بسته خواهد شد، ابراز داشت: تا این لحظه هیچ مشکل خاص یا مورد مشکوکی درمورد این ویروس در آستان مشاهده نشده است و حرم به نقطه ایده‌آل و عطفی رسیده و جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/م/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول