اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بازسازی محور خرم‌آباد ـ پلدختر تا ۲۰ اسفند/ ساخت ۸ پل روستایی روی رودخانه کشکان

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا سه روز آینده هشت پل روستایی روی رودخانه کشکان بسازیم، گفت: محور خرم‌آباد - پلدختر تا 20 اسفند بازسازی و بهسازی می‌شود.

بازسازی محور خرم‌آباد ـ پلدختر تا ۲۰ اسفند/ ساخت ۸ پل روستایی روی رودخانه کشکان

خداداد مقبلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جاده‌‌های اصلی و روستایی آسیب دیده در استان لرستان به علت سیلاب اخیر اظهار داشت: در سیلاب اخیر حدود 243 محور روستایی در استان لرستان مسدود شد.  

وی افزود: در بارش‌های شدید قسمت‌هایی از جاده دچار آبگرفتگی شد و بخشی هم دچار ریزش و رانش شدند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: به دلیل آمادگی کامل همکاران راهداری ما در استان لرستان و استقرار 40 اکیپ راهداری، 400 نیروی راهدار و 288 دستگاه ماشین‌آلات و ادوات راهداری با استفاده از این امکانات بسیاری از مسیرها در ساعت اولیه باز و ریزش‌ها و رانش‌ها اصلاح شد.

مقبلی با بیان اینکه تا صبح پنج‌شنبه هشتم اسفند 155 راه روستایی بازگشایی شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان وقت امروز جمعه نهم اسفند اغلب راه‌های روستایی مسدود استان لرستان بازگشایی شود. البته برخی از راه‌ها به علت بالا آمدن آب رودخانه‌ها مسدود شده بود که با پایین رفتن آب رودخانه‌ها مسیر باز می‌شود و البته نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.

وی افزود: البته مسیر روستاهای در حاشیه رودخانه کشکان که به محور خرم‌آباد - معمولان متصل می‌شود به دلیل بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها دچار مشکل شده است. همچنین روستاهایی که با پل ارتباطی به محور خرم‌آباد - پلدختر وصل می‌شدند و دو طرف جاده قرار داشتند با چنین مشکلاتی مواجه شدند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا یکشنبه و حداکثر روز دوشنبه 12 اسفند همه راه‌های روستایی لرستان باز شود. البته محور خرم‌آباد - پلدختر به جهت مباحث ایمنی از دوشنبه مسدود کرده بودیم.

مقبلی ادامه داد: از صبح روز گذشته با کاهش بارندگی‌ها اکیپ راهداری به همراه ماشین‌آلات برای ترمیم محور خرم‌آباد - پلدختر آغاز به کار کردند و پیش‌بینی می‌کنیم تا 10 روز آینده محور تکمیل شود.

وی افزود: البته مسیر جایگزین برای محور خرم‌آباد - پلدختر تعیین کرده‌ایم که از مسیر آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال و سپس به سمت پاعلم و سپس به سمت پلدختر خواهد بود.

* آغاز ارزیابی خسارات وارده به جاده‌های لرستان در سیلاب اخیر

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: از امروز کارشناسان سرکشی از مسیرهایی که تخریب شده است را آغاز کرده‌اند و به محض تعیین کامل خسارات به مدیریت بحران استان و ستاد در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام می‌کنند.

مقبلی افزود: در محل جاده خرم‌آباد- پلدختر به رودخانه کشکان حدود 8 پل است که تخریب شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان وقت دوشنبه 12 اسفند ترمیم این پل‌ها به پایان برسد.

وی بیان کرد:‌ فعلاً از محل ادوات و ماشین‌آلات و مصالح موجود در استان در حال عملیات بهسازی و بازسازی مسیرهای آسیب‌دیده استان لرستان هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول