اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

راه اندازی کلینیک‌های ویژه کرونا / 40 درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها مشکلی ندارند

معاون بهداشت وزیر بهداشت از تصمیم برای راه اندازی کلینیک‌های سرپایی و ویژه کرونا خبر داد و گفت:‌ بیش از 40 درصد مراجعان به بیمارستان‌ها واقعا مشکلی ندارند و همان روز و یا فردای آن روز از بیمارستان مرخص می‌شوند.

راه اندازی کلینیک‌های ویژه کرونا / 40 درصد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها مشکلی ندارند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری جلسه کمیته علمی مبارزه با کرونا، اظهار داشت: این جلسه با حضور معاونان وزیر بهداشت و اعضای برجسته هیأت علمی و صاحب‌نظران بیماری‌های ویروسی و کمیته کنترل عفونت کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه پروتکل درمانی این ویروس را که اکنون درمان دو، سه و چهار دارویی است مصوب کرده‌ایم؛ ضمن اینکه بیش از 40 درصد مراجعان به بیمارستان‌ها واقعا مشکلی ندارند یا همان روز و یا فردای آن روز از بیمارستان مرخص می‌شوند.

رئیسی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد کلینیک‌های سرپایی و ویژه را راه‌اندازی کنیم؛ ضمن اینکه پروتکل دیگری در خصوص آزمایشگاه‌ها، مراکز سی‌تی‌اسکن، عکس قفسه سینه و تست آزمایشگاهی است و قصد داریم تا هفته آینده 34 آزمایشگاه را راه‌اندازی کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه شستن دست‌ها به مدت 20 تا 30 ثانیه مهم‌ترین راه مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کروناست، خاطرنشان کرد: دو گروه نیاز به زدن ماسک دارند؛ یکی افرادی که مبتلا شده و دارای علائم سرفه و ترشحات هستند و گروهی دیگر افرادی هستند که از این بیماران محافظت می‌کنند.

وی با بیان اینکه میزان شست‌وشوی دست‌ها بستگی به تماس مجدد دست با اشیاء دیگر دارد، گفت: بعد از شستن دست‌ها و به محض دست زدن به اشیاء دیگر، باید دوباره دست‌ها را بشوییم.

رئیسی اضافه کرد: در این جلسه رئیس انستیتو پاستور و آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت حضور داشتند و بیشترین بحث در خصوص آزمایش‌های این بیماری است؛ ضمن اینکه آزمایش‌ها و تکنیک‌های این بیماری هم مدام در حال تغییر است و کمیته علمی وظیفه دارد هر روز این موضوع را کنترل کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول