اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تست کرونا در اصفهان انجام می‌شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از امروز ظهرپنجشنبه 8 اسفند ماه تست کرونا در اصفهان انجام می‌شود و حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد تا پاسخ تست آماده شود.

تست کرونا در اصفهان انجام می‌شود

بهروز کلیدری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به این‌که از این پس در اصفهان هم تست کرونا انجام می‌شود، اظهار داشت: از امروز ظهر پنجشنبه 8 اسفند ماه تست کرونا در اصفهان انجام می‌شود و حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد تا پاسخ تست آماده شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که در شهر اصفهان بیمارستان‌های «عیسی‌بن مریم» و «خورشید» برای کنترل یا مقابله با این بیماری تخصیص داده شد، افزود: در شهرستان خمینی‌شهر بیمارستان شهید اشرفی، نجف‌آباد بیمارستان فاطمه زهرا(س)، فلاورجان بیمارستان شفا و در شهرضا بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) برای مقابله با بیماری کرونا تخصیص داده شده است.

وی با بیان این‌که در سایر شهرستان‌ها حداقل یک بخش برای این کار اختصاص داده شده است، گفت: هر بیمارستان می‌تواند کانون این بیماری باشد، بنابراین پرسش‌های کرونایی خود را با شماره تلفن ۳۱۱۳ مطرح کنید.

کلیدری با اشاره به این‌که تاکنون تست ۲ نفر در استان اصفهان مثبت اعلام شده است، بیان کرد: تا زمانی که نتیجه‌ آزمایش‌ مرگ‌ و میر روزهای اخیر اعلام نشود،‌ نمی‌توان آماری اعلام کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا، اجساد متوفیانی که در بیمارستان درگذشته‌اند،‌ با فرض مثبت بودن تست کرونا و به صورت ایزوله کفن‌ و دفن می‌شوند، زیرا مراسم کفن ‌و دفن می‌تواند به مرکز انتقال بیماری تبدیل شود.

وی با تأکید بر این‌که دود کردن اسفند باعث ضدعفونی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: روش‌های استاندارد ضدعفونی، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه یا شست‌وشو با آب و الکل۷۰ درصد است؛ خوردن ترکیبات ویتامین‌دار، سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر ویروس مقاوم می‌کند.

انتهای پیام/63101/ج٢٠/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول