اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کرونا به ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری رسید/ افزایش نظارت تعزیرات بر داروخانه‌ها

پیگیری برای افزایش توزیع شکر، برطرف کردن مشکل کمبود تجهیزات پزشکی همچون ماسک، دستکش لاتکس و مواد ضدعفونی‌کننده، افزایش نظارت بر داروخانه‌ها، همکاری نیروی‌های تعزیرات و علوم پزشکی از مصوبات اصلی ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری بود.

کرونا به ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری رسید/ افزایش نظارت تعزیرات بر داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پیش از ظهر امروز جلسه تنظیم بازار به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری  برگزار شد.

پیگیری برای افزایش توزیع شکر در استان، برطرف کردن مشکل کمبود تجهیزات پزشکی همچون ماسک، دستکش لاتکس و مواد ضدعفونی‌کننده، افزایش نظارت بر داروخانه‌ها، همکاری نیروی‌های تعزیرات و علوم پزشکی از مصوبات اصلی این جلسه بود.

سهمیه عرضه شکر با نیاز استان همخوانی ندارد

حسن شمسی‌پور در ابتدای این جلسه گفت: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و افزایش کار قنادی‌ها و تولیدکنندگان گز، نیاز مردم و این تولیدی‌ها به شکر افزایش چشمگیری دارد.

معاون سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سهمیه توزیع شکر در استان بسیار کمتر از نیاز کارخانه‌ها، شیرینی‌پزی‌ها و عموم مردم می‌باشد.

در ادامه کیقباد قنبری توضیح داد: پیگیری‌هایی با وزارت مربوطه برای افزایش سهمیه توزیع شکر استان در چند روز آینده انجام خواهیم داد و امیدواریم تا حدودی این مشکل را حل کنیم.

مدیرکل غله استان اضافه کرد:  تک نرخی بودن شکر و تشدید نظارت بر توزیع شکر و بازرسی از مراکز توزیع اهمیت زیادی در این ایام دارد و باعث کوتاه شدن دست شیادان و دلالان فروش این ماده  غذایی می‌شود.

افزایش 100 برابری تولید ماسک در کشور

در ادامه جلسه مجید شیرانی در مورد کمبود مواد بهداشتی بخصوص ماسک در داروخانه‌ها عنوان کرد: میانگین تولید و مصرف ماسک در شرایط عادی  تعداد  یک و نیم ملیون عدد بوده که با توجه شیوع  بیماری کرونا و ترس و نگرانی مردم، این تعداد به 100 میلیون افزایش داشته و کارخانه‌های سازنده، توانایی و ظرفیت تولید این نیاز ناگهانی مردم رو ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: ما با پیگیری‌های بسیاری که انجام دادیم تا به امروز  نیاز مراکز درمانی و بهداشتی را که مستقیما با بیماران ارتباط دارند رفع کردیم  اما احتمال ورود این بیماری به استان وجود دارد و ضروری است که در چنین شرایطی صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دهیم.

ماموریت تعزیرات حکومتی برای نظارت جدی‌تر بر داروخانه‌ها

وی ابراز امیدواری کرد: که با پیگیری‌های معاونت دارویی دانشگاه علوم پزشکی استان از هفته آینده مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش‌های لاتکس  بیش از پیش در اختیار مراکز درمانی و عموم مردم قرار خواهد گرفت.

الله‌کرم نصیری نیز در این خصوص گفت: تعزیرات و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی برای  تنظیم قیمت‌ها بخصوص قیمت ماسک در داروخانه‌ها همکاری و تعامل نزدیکی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد:  رفع این بحران  همکاری  و تعامل همه‌جانبه مسؤولان و ارگان‌های مختلف را می‌طلبد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول