اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تصمیمات ستاد هماهنگی مقابله با کرونای استان تهران تشریح شد

فرمانده عملیات ستاد مبارزه با کرونای استان تهران تصمیمات ستاد هماهنگی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

تصمیمات ستاد هماهنگی مقابله با کرونای استان تهران تشریح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصمیمات ستاد هماهنگی مقابله با کرونا را تشریح کرد.

وی افزود: در این جلسه بر هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف تاکید شد و پیشنهادات ویژه‌ای برای مقابله با ویروس کرونا در استان تهران داده شد.

فرمانده عملیات ستاد مبارزه با کرونای استان تهران گفت: پیشنهاد شد مرخصی مدیران ارشد استان تهران لغو شود و همه دستگاه‌ها اقدامات عملی و پیشنهادی خود را به ستاد اعلام کنند و شفاف سازی لازم صورت گیرد تا از پراکندگی جلوگیری شود.

زالی گفت: همچنین پیشنهاد شد با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور استمرار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در استان تهران مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد سینماها، سالنهای تئاتر و کنسرت ها تعطیل شود و همچنین پیشنهاد تعطیلی نماز جماعت در مساجد و تعطیلی دوره ای نماز جمعه در شهرهای استان تهران و نیر تعطیلی موقت فعالیت امام زادگان مطرح شد.

فرمانده عملیات ستاد مبارزه با کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه در این جلسه موضوع توقف هر تجمع مطرح شده گفت: پیشنهاد شد همه دستگاه‌های اجرایی آموزش های لازم را به کارکنان خود ارائه دهند.

زالی گفت: همچنین پیشنهاد شد تا کاهش ساعت کاری و اعمال مرخصی اجباری بدون احتساب سنوات مرخصی برای کارکنان جانباز در نظر گرفته شود.

وی افزود: مقرر شد همه دستگاه ها مانند شهرداری صنعت نفت و سازمان تامین اجتماعی که دارای امکانات بهداشتی و درمانی هستند مجموعه های خود را برای انجام بیمار یابی و غربالگری و خدمات مربوطه آماده کرده و در اختیار ستاد مربوطه قرار دهند.

فرمانده عملیات ستاد مبارزه با کرونای استان تهران ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد اقدامات کامل حفاظتی، حمایتی و تشویقی برای پزشکان و افراد مرتبط با این موضوع در نظر گرفته شود.

زالی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای اجرای برنامه ها مورد توجه قرار گرفت گفت: پیشنهاداتی هم درخصوص وضعیت زندانیان به قوه قضاییه ارائه شد و مقرر شد تا با طبقه بندی خاص و غربالگری به شرط صدور گواهی سلامت از سوی مراکز بهداشتی در زندانها نسبت به اعطای مرخصی اقدام شود.

وی تصریح کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه تنظیف پتوها و رعایت بهداشت فردی سربازان در پادگان ها نیز از موضوعات دیگر پیشنهادی در جلسه امروز بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول