اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: رسانه‌های غربی هیچگاه به توانمندی‌های درمانی ایران اذعان نخواهند کرد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: غول‌های رسانه‌ای غربی هیچگاه به توانمندی جمهوری اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اذعان نکرده و می‌کوشند ایران را گوشه رینگ ببرند لذا باید هوشیار بود و اسیر سناریوی آنها نشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: رسانه‌های غربی هیچگاه به توانمندی‌های درمانی ایران اذعان نخواهند کرد

محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره عملیات روانی غرب و رسانه‌های آنها علیه جمهوری اسلامی به بهانه کرونا گفت: اردوگاه غرب و رسانه‌های غول‌پیکر متصل به رژیم صهیونیستی و پول سعودی‌ها به دنبال آن هستند که از هر فضا و منفذی استفاده کرده و جمهوری اسلامی را در گوشه رینگ قرار دهند و حملات خود را متوجه ایران کنند.

وی افزود: رسانه‌های آمریکایی و غربی و اروپایی به دنبال آن هستند که نظام جمهوری اسلامی را در اذهان عمومی در داخل ایران و خارج از ایران به عنوان یک نظام ناکارآمد نشان دهند که این رویه در طول چهل و یک سال اخیر این چنین است. 

** غرب چیزی از ۱۶ هزار کشته در اثر آنفولانزا در آمریکا نگفت

وی تصریح کرد: رسانه‌های آمریکایی در قالب سناریویی خاص می‌کوشند نگرانی‌های داخل ایران را بزرگنمایی کنند، این در حالی است که شاید چندصد برابر این دغدغه و نگرانی در خیلی از کشورهای آمریکایی و اروپایی وجود دارد، ولی اثر از بوق و کرنای رسانه‌های غربی وجود ندارد. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ در سال ۲۰۱۸ میلادی به علت شیوع آنفلوانزا ۱۶ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا فوت کرده‌اند، اما بوق رسانه‌ای غرب حتی یک کلمه هم در این باره ننوشته و نگفته‌ است، اما تمرکز ویژه‌ای بر چین و ایران به بهانه کرونا داشته‌اند. 

قربانی گفت: هر کس و از هر تریبونی نمی‌تواند در بحران‌ها حرف زده و سخنرانی کند، چرا که می‌تواند منجر به گسترش آن بحران شده و دغدغه‌ها و نگرانی مردم را بیفزاید. 

** غول رسانه‌ای در حال بزرگنمایی کرونا در ایران است

وی گفت: ما بحرانی را در کشورمان به نام کرونا داشته‌ایم که در شرایط فعلی یکی از چند موضوع اصلی کشورمان شده است و همه تلاش‌ها و اقدامات به منظور کنترل این بحران است، لذا وقتی جمهوری اسلامی حساسیت ویژه در این باره دارد ستودنی است، هر چند که ما مشکلات و کمبودها و گرفتاری‌های دیگری هم داریم، ولی نباید اظهارات برخی افراد وسخنرانی‌های آنها منجر به بزرگنمایی کرونا و سوءاستفاده رسانه‌های استکباری شود. 

وی گفت: دولت و مجلس با حضور در قرارگاه مشترک کرونا اقدامات واحدی را برای مقابله با آن انجام می‌دهند، لذا از برخی مسؤولین و مدیران می‌خواهم که برای رسانه‌های آمریکایی، صهیونیستی و سعودی خوراک تهیه نکنند، این در حالی است که یکی از نمایندگان مجلس بیان کرده است که در یک روز ۵۰ نفر در قم فوت کرده‌اند، ولی اینکه فوت آنها به دلیل کرونا بوده باشد، مشخص نیست، در حالی که مسؤولان بهداشت و درمان کشور مرجع اصلی انتشار اخبار هستند. همین اظهارات می‌تواند مستمسک رسانه‌های غربی قرار گیرد.

** رسانه‌های غربی هیچگاه به توانمندی بهداشت و درمان ایران اذعان نخواهند کرد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اظهارات و سخنان برخی مسؤولین و مدیران می‌تواند آبروی جمهوری اسلامی را در موضوع کرونا از بین ببرد، این در حالی است که وقتی قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا تشکیل شده است، اظهارنظر مسؤولین خارج از این قرارگاه می‌تواند به ما ضربه بزند و باید به دور از سیاسی‌بازی‌های برخی جریانات، به فکر منافع ملی باشیم. 

قربانی گفت: ما باید از همه ظرفیت‌های بین‌المللی برای مقابله با کرونا استفاده کنیم، لذا انتظار نداریم که غول‌های رسانه‌ای به توانمندی جمهوری اسلامی در حوزه بهداشت و درمان اذعان کنند. 

وی خاطرنشان کرد: ما اقتصاد چین، کره جنوبی و ایتالیا را نداریم، اما همدلی و انسجام بسیار ویژه‌ای در کشورمان داریم، این در حالی است که براساس اطلاع‌رسانی رسانه‌ها ۸۳۳ نفر در کره جنوبی با کرونا درگیر هستند و در ایتالیا هم ۲۲۰ نفر به کرونا آلوده شده‌اند و در مجموع ۱۶ نفر در این دو کشور فوت کرده‌اند. 

** نسبت به رفتارهای رسانه‌های استکباری با موضوع کرونا علیه ایران هشیار باشیم

وی با بیان اینکه تا روز گذشته ۱۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۱۹ نفر فوت کرده‌اند، تصریح کرد: ویروس کرونا وحشی بوده و به هیچ‌وجه به توسعه‌یافتگی کشور و منطقه فکر نمی‌کند، ولی معتقدم که تبلیغات رسانه‌های استکباری به بهانه کرونا علیه کشورمان بسیار زیاد است. 

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز همگی باید دست به دست یکدیگر داده و با بحران کرونا مقابله کنیم و با آنکه ضعف‌های مدیریتی در کشورمان وجود دارد، اما همواره بحران‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌ایم. 

** نیروهای مسلح به کمک دولت بیایند

وی اظهار داشت: ارتش چین با ورود به میدان مقابله با کرونا توانست به دولت و حاکمیت این کشور کمک کند، لذا من از نیروهای مسلح که امکانات بسیار خوبی دارند می‌خواهم به کمک مقابله با کرونا آمده و تجارب گرانبهای خود را که در هشت سال دفاع مقدس و در مانورهای مختلف به دست آورده‌اند و در زمینه پاکسازی مناطق شیمیایی شده، اقدامات مؤثری انجام داده‌اند، وارد میدان شده و با تقسیم کار به دولت کمک کنند. 

وی تصریح کرد: وزیر بهداشت باید ضدعفونی اماکن عمومی را هم به ارتش و سپاه و بسیج بسپارد، چرا که امکانات و ظرفیت‌های آنها بسیار بیشتر از امکانات دولت است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول