اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

فارس من| ساخت سینمای یاسوج در هاله‌ای از ابهام/مسوول همکاری با «بهمن سبز» کیست؟؟

سینما در شهری تخریب شد که هنرمندان زیادی در حوزه سینمایی دارد، مردم این شهر نشان داده‌اند اهل سینما و فیلم تماشا کردن هستند اما در همه این سال‌ها و پس از تخریب سینمای یاسوج دیگر کسی جوابگوی این معضل نبوده است.

فارس من| ساخت سینمای یاسوج در هاله‌ای از ابهام/مسوول همکاری با «بهمن سبز» کیست؟؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج داستان تنها مرکز استانی که سینما ندارد دیگر شاید داستانی کهنه برای اهالی هنر و سینما دوستان باشد شهری که سینمای قدیمی آن را خراب کردند و به جایش پاساژ و مرکز تجاری ساختند و تنها چیزی که اکنون از سینمای یاسوج باقی مانده نام خیابان سینمای یاسوج است.

سینما در شهری تخریب شد که هنرمندان زیادی در حوزه سینما دارد و مردم این شهر هم نشان داده‌اند که اهل سینما و فیلم تماشا کردن هستند اما در همه این سال‌ها و پس از تخریب سینمای یاسوج دیگر کسی جوابگوی این معضل نبوده است.

به گزارش فارس یکی از سوژه‌های سامانه فارس من به عنوان پل ارتباطی میان مردم و مسوولان با عنوان نبود سینما و مرگ تدریجی فرهنگ و هنر در یاسوج است.

در ادامه و توضیحات این سوژه مردمی آمده است: متاسفانه در جهت آگاه‌سازی همچنین اوقات فراغت جوانان هیچگونه تمهیداتی اندیشیده نشده با توجه به ظرفیت بالای شهر یاسوج، جوانان این شهر شوربختانه اوقات فراغت خود را در باغ و کافه‌های نابهنجار شهر سپری می‌کنند که به خودی خود ناهنجاری‌های اجتماعی رو به دنبال داشته و روز به روز گسترش می‌یابد و در دهکده جهانی امروز نبود سینما و مکان‌های فرهنگی یک باخت فرهنگی اجتماعی به تمام معناست.

در همین خصوص یکی از مدیران فرهنگی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با ابراز تاسف از این که معلوم نشد چه بر سر پروژه جدید با کاربری تجاری و فرهنگی در شهر یاسوج در محل سینمای قدیم این شهر آمده است اظهار کرد: سینما تخریب شد و یک مجتمع جدید در آن ساخته شد و تغییر کاربری آن هم از فرهنگی به تجاری و فرهنگی بود اما باید دید که آیا در این مجتمع چیزی به نام سینما هم در نظر گرفته شده است.


سینمای قدیمی یاسوج که تخریب شد

 

این مسوول گفت: امسال به جز این شرکت بهمن سبز که در کشور تاکون 120 سالن سینما ساخته و در اصفهان هم اکنون در حال ساخت پردیس سینمایی ساحل است قرار بود به استان سفری داشته باشند و در دو شهر یاسوج و باشت موضوع ساخت سینما را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: قرار بود در آبان ماه به استان سفر کنند که حوادث آبان را داشتیم و بعد از آن هم حوادث دی‌ماه و اکنون هم بحران کرونا را داریم که سفر مسوولان این شرکت را در استان به تعویق انداخت اما به هر حال قرار است که به استان سفر کنند و در صورتی که همکاری کنند و مکان ساخت سینما مشخص شود سینما ساخته خواهد شد.

به گزارش فارس اکنون باید از مسوولان استان پرسید متولی ساخت سینما در شهر یاسوج کیست؟ فرهنگ و ارشاد اسلامی چه وظیفه‌ای بر عهده دارد؟ شهرداری برای ساخت سینما کجای کار است؟ اصولا استاندار و معاون مربوطه به فکر راه‌اندازی سینما در شهر یاسوج هستند؟ هنرمندان برای رفع این مشکل تا چه اندازه پی‌گیری کرده‌اند و دست آخر این که در حال حاضر کدام دستگاه برای ساخت سینما با شرکت بهمن سبز همکاری می‌کند؟.

انتهای پیام/82009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول