اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

امیدهایی که در این بُرهه‌ کرونایی شکل‌ می‌گیرد

این روزها که همه جا حرف از کروناست و ترس و نگرانی‌هایی را برای بسیاری از مردم ایجاد کرده است، روزنه‌هایی از جنس امید و آرامش برای مقابله با کرونا شکل گرفته که می‌تواند به کاهش نگرانی‌‎های مردمی بینجامد.

امیدهایی که در این بُرهه‌ کرونایی شکل‌ می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، با گسترش ویروس کرونا که از چین آغاز شد و بعد از رسیدن به چندین کشور جهان، ایران را نیز درگیر خود کرده است، نگرانی از گسترش این ویروس در شهرهای ایران منجر به ترس و نگرانی‌هایی بین مردم شده است.

از سویی تبلیغات گسترده رسانه‌های بیگانه فارسی‌زبان علیه کشور و اعلام آمار غیرواقعی در خصوص مبتلایان و متوفیان ویروس کرونا و از سوی دیگر تبلیغات گسترده در فضای مجازی منجر به ایجاد استرس میان مردم شده به گونه‌ای که این روزها هر سرماخوردگی ساده‌ای پای مردم را به مراکز بهداشتی و درمانی باز می‌کند.

گرچه تبلیغات منفی در فضای مجازی گسترده شده اما برخی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و یا پیام‌های اینستاگرام نیز سعی دارند با فرهنگسازی درست و اصولی و آموزشِ راههای پیشگیری، مردم را به مبارزه با این ویروس دعوت کنند.

جدای از فرهنگسازی و آموزش‌هایی که از طریق رسانه‌های مختلف و فضای مجازی در حال انجام است، دست‌ها و دلهای مهربانی از میان همین مردم برخواسته‌اند تا با ارائه خدمات بی‌منت مردم را به آرامش و دوری از ترس و دلهره دعوت کنند.

‌همین چند روز پیش بود که یک واحد تولیدی فعال در شهرستان سقز درست زمانیکه داروخانه‌ها با کمبود ماسک روبرو شدند، اقدام به توزیع ماسک رایگان بین مردم کرد تا بار روانی مثبت و آرامش را میان مردم به ارمغان آورد.

برخی کانون‌های فرهنگی تبلیغی نیز برای ایجاد آرامش میان مردم، اعلام کرده‌اند که آماده هرگونه همکاری با مراکز بهداشتی و یا هرگونه اقدام فرهنگی و آموزشی هستند تا بتوانند در راستای عبور از این مشکلات همراه و کمک مردم باشند.

در میان این اقدام فرهنگی و آموزشی، پزشکان و پرستاران بیمارستان‌ها با اقدامات شبانه‌روزی در راستای خدمت به مردم فعالیت دارند و براساس اعلام رئیس بیمارستان توحید سنندج، کادر پزشکی این بیمارستان آمادگی کامل را برای مقابله با ویروس کرونا دارند.

گرچه علائم بیماری کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی از طرق مختلف فضای مجازی، رسانه‌ها، دوره‌های آموزشی و غیره به مردم اعلام شده است، اما به دلیل همان احساس ترس و نگرانی مردم کوچکترین درد و بیماری مردم را حساس کرده و شاید این امر موجب تردد بسیاری از مردم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باشد.

همچنین برای جلوگیری از پرهیز مراجعات حضوری غیرضروری به مطب و درمانگاه یکی از چشم پزشکان شهر سنندج با استفاده از فضای مجازی همه روزه پاسخگوی سوالات شهروندان سنندجی است تا هم از تردد مردم بکاهد و هم زمینه‌ساز ایجاد امید و آرامش در میان مردم باشد.

دکتر محمدحسین بهرامیان جراج و متخصص بیماری‌های چشمی این اقدام را حرکتی برای جلوگیری از مراجعات غیرضروری و کاهش نگرانی و ایجاد آرامش روانی مردم اعلام کرد.

گذشته از این اقدامات قابل تحسین که در راستای مبارزه با ویروس کرونا در استان کردستان در حال انجام است، کاهش تردد مردم در بازار و اماکن عمومی و رعایت مسائل بهداشتی موجب شده تا خوشبختانه در استان کردستان هیچگونه مورد مثبتی تاکنون از این بیماری در استان مشاهده نشود.

امید که با همراهی و برنامه‌ریزی‌های موشکافانه مسوولان و مشارکت مردم در پیشگیری و مقابله با این بیماری شاهد شکست و نابودی آن در استان کردستان و سطح کشور باشیم.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول