اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

به نحوه تولید محتوا در رابطه با کرونا نظارت شود/از تحریک اندیشه مردم در فضای مجازی پیشگیری شود

مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران در نامه‌ای به معاون قوه قضاییه تاکید کرد؛ به نحوه تولید محتوا در رابطه با کرونا نظارت شود.




به نحوه تولید محتوا در رابطه با کرونا نظارت شود/از تحریک اندیشه مردم در فضای مجازی پیشگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سینا قربانی مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران از معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه طی نامه‌ای درخواست کرد اقدامات لازم جهت حفظ امنیت روانی مردم را اجرا کنند.


متن نامه مدیرعامل خانه مطبوعات مازندران به معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به این شرح است؛ با عرض سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، همانطور که مستحضرید بزهکاری به عنوان پدیده‌ای که نشانه تخطی  گروهی، افراد جامعه نسبت به مقررات و توافقات جمعی است از مسائلی است که توجه عموم را به خود جلب کرده است.
این در حالی است که بسیاری از مردم با دیدن و شنیدن اخباری مرتبط با جرائم اتفاق افتاده در محیط پیرامون‌شان، احساسی خوشایند دارند و رسانه‌ها نیز با استفاده از این حس کنجکاوی، به شرح و بیان وقایع جنایی می‌پردازند، ولی ماجرا  ختم  به  یک نقطه نیست،بلکه در این میان، رسانه‌ها این توان را دارند که خواسته یا ناخواسته افراد را به سوی بزهکاری فرا خوانند که اگرچه این فرض، خلاف رسالت یک رسانه تلقی می‌شود ولی  با  گشایش دست دولتمردان در تولد رسانه‌های وابسته و ضرورت  اجرای سیاست‌های فرهنگی، امروزه به واقعیتی انکارناپذیر  تبدیل شده است.

از  این جهت، هم‌اکنون پس از شیوع مشکوک ویروس کرونا در کشور و به طبع آن در شهرستان‌ها، اولین شرط در  بحث تشکیل جرائم رسانه‌ای در فضای مجازی  که تحریک صریح  اندیشه است به سرعت در حال شکل‌گیری است و قطعا در مقطع بعدی میزان ارتکاب جرم و آسیب‌های اجتماعی در عناوین نشر اکاذیب، اقدام علیه امنیت ملی  از طریق فضای سایبر، تشویق مردم به ذخیره‌سازی بیش از نیاز مواد بهداشتی در  زمان

بحران، تشکیل گروه‌های سازمان یافته در فضای سایبر، تشویق مردم به گران‌فروشی  و اقدام علیه امنیت روانی  مردم از طریق فضای مجازی از سوی  برخی عوامل خارجی که در این نامه به دلیل عدم سطح طبقه‌بندی قابل طرح موضوع نیست، افزایش خواهد یافت.

فلذا  با التفات به مطالب پیشگفتار از آن مقام فرهیخته استدعا می‌شود  با عنایت به افزایش میزان اثرگذاری رسانه‌های الکترونیکی  در گستره محلی و در راستای اجرای سیاست‌های پیشگیری از وقوع جرم، در صورت صلاحدید  دستور فرمایید روسای محترم دادگستری‌ها با اخذ تصمیمات نظارتی و اجرای  آن از طرق مقتضی به نحوه تولید محتوا با موضوع کرونا  و گفت‌وگو  برخی مسؤولان  با  رسانه‌های فاقد مجوز  اقدامات لازم را جهت حفظ امنیت روانی هموطنان عزیزمان  مبذول فرمایید.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول