اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

عدم گزارش مورد مثبت ابتلا به کرونا در قدس/ استفاده از ماسک برای همه مردم ضرورتی ندارد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ گونه مورد مثبت ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان قدس گزارش نشده است، گفت: استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه ضرورتی ندارد و فقط افراد دچار علائم آنفولانزا و پرسنل بهداشتی درمانی نیاز به استفاده از ماسک دارند.

عدم گزارش مورد مثبت ابتلا به کرونا در قدس/ استفاده از ماسک برای همه مردم ضرورتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در جلسه شورای اسلامی شهرقدس اظهار داشت: کروناویروس‌ها دسته بزرگی از ویروس ها هستند که بیماری‌هایی مشابه سرماخوردگی را ایجاد می کنند و در انتهای سال ۲۰۱۹ میلادی نوع جدیدی از ویروس های کرونا به نام covid-۱۹ در شهر ووهان چین شناسایی شد و در تاریخ ۳۰ بهمن ماه اولین مورد بیماری در شهر قم گزارش شد.

وی افزود: علایم شایع ابتلا  به این ویروس شامل تب، لرز، سرفه، خس خس سینه ، علایم گوارشی و اسهال و در مراحل شدید، درگیری و عفونت ریه و تنفس دشوار می باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس بیان داشت: شواهد نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا دچار علایم خفیف این بیماری می‌شوند که با استراحت در منزل و مصرف مایعات و میوه و سبزیجات تازه بهبود می یابند.

میرشریفی گفت: توصیه اکید اینجانب به مردم، پرهیز از هرگونه رفتار و حرکات هیجانی با حفظ آرامش بوده و بدانند که این بیماری هیچ چیزی فراتر از آنفلوآنزا فصلی نبوده و فقط کمی ناشناخته و با سرایت بیشتر است و لذا ضروری است مردم حتی المقدور از هرگونه رفت و آمد بی دلیل و تردد غیرضروری خودداری نموده و خود مراقبتی انجام دهند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک برای همه افراد جامعه ضرورتی ندارد و فقط افراد دچار علائم تنفسی، سرفه و عطسه و آبریزش بینی، فرد مراقبت کننده از بیمار و نیز پرسنل بهداشتی درمانی نیاز به استفاده از ماسک دارند و لذا توصیه می شود مردم شریف شهرستان، از پیگیری و دغدغه در خصوص تهیه و استفاده مداوم از ماسک اجتناب ورزند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس خاطرنشان کرد: به افراد مبتلا به علائم تنفسی توصیه کرد که در مکان های تجمعی کمتر حاضر شوند و حتی المقدور از ماسک استفاده کنند؛ این بیماری از طریق تنفس، تماس نزدیک با فرد مبتلا و یا تماس با سطوح آلوده منتقل می‌شود و رعایت آداب تنفسی و اصول شستشوی دست‌ها مهمترین راه پیشگیری از این بیماری می‌باشد.

میرشریفی گفت: اوضاع به هیچ عنوان بحرانی نیست و تا به امروز هیچ گونه مورد مثبت کرونا ویروس و مرگ ناشی از کرونا ویروس در شهرستان قدس گزارش نشده است.

وی ادامه داد: یک مورد متوفی که شایعاتی مبنی بر فوت بر اثر کرونا در شهرقدس گزارش شده بود، حقیقت خلاف این است و فرد مورد نظر بر اثر مشکلات قلبی و عروقی، فشار خون و مرض قند فوت شده بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس تصریح کرد: ضمناً تمهیدات پیشگیرانه و کنترلی لازم توسط کلیه مسئولین شهرستان بویژه فرماندار محترم، اعضای محترم شورای تامین، شورای اسلامی شهر و شهرداری شهرقدس انجام شده و شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس نیز نظارت و آمادگی کامل جهت حفظ سلامت مردم شهرستان را دارد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول