اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

تولید روزانه ۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده در یک دانشگاه در پی شیوع کرونا

روزانه پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیاء در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز تولید و توزیع می‌شود.

تولید روزانه ۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده در یک دانشگاه در پی شیوع کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز، گفت: روزانه به‌طور متوسط پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیاء در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز تولید و توزیع می‌شود.

وی ادمه داد: به دنبال شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌های و شهرهای کشور و نیاز مبرم به محصولات ضدعفونی‌کننده به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس به همت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز و با همکاری اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیاء در دانشگاه تولید شد.

عسگری افزود: این محلول ضدعفونی‌کننده سطوح به همت و همکاری اساتید دانشکده شیمی و سه شرکت دانش‌بنیان مسقر در مرکز رشد دانشگاه تولید شده است.
وی با اشاره به امکان تولید روزانه حدود پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیاء در دانشگاه تبریز اظهار داشت: در صورت تأمین مواد اولیه این محصول، این دانشگاه آمادگی تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر از این مایع را دارد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اشاره به کیفیت مطلوب محصول تولیدشده در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز افزود: این محصول بعد از آزمایش‌های دقیق در آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی و زیر نظر اساتید مجرب و با هماهنگی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی تولید شده است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول