اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یوم الله 10 فروردین 99 روز شهرستان یزد در نوروز نام گرفت

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: از دوم تا یازدهم فروردین هرروز به نام یکی از شهرستان‌های یزد به‌منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری مشخص‌شده است.

یوم الله 10 فروردین 99 روز شهرستان یزد در نوروز نام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، هما خورشیدی، با اشاره به در پیش بودن نوروز 99 اظهار کرد: هرسال ایام نوروز به نام یکی از شهرستان‌های استان یزد نام‌گذاری می‌شود که بر این اساس هر شهرستان در روز خود علاوه بر اجرای برنامه‌های بومی و محلی به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری خود می‌پردازد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: دوم تا یازدهم فروردین به ترتیب به نام شهرستان‌های اردکان، میبد، ابرکوه، اشکذر، بافق، خاتم، تفت، مهریز، یزد و بهاباد نام‌گذاری شده است.

خورشیدی تصریح کرد: در هرروزی رؤسای دو کمیته از ستاد اجرایی خدمات سفر بر اجرای برنامه‌ها نظارت دارند.

*اعلام کمیته‌های سفر

وی ادامه داد: کمیته‌های حمل‌ونقل، امداد و نجات، ارزیابی عملکرد، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، نظارت و تنظیم بازار، روستایی و شوراها، استان و رفاه، برنامه‌ریزی و آمار، خدمات بهداشتی و امور شهری و شوراها از کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در استان هستند.

بر اساس این گزارش، دهم فروردین هرسال یادآور یوم‌الله دهم فروردین 57 است که مردم یزد به دستور شهید آیت‌الله صدوقی (ره) در مسجد روضه محمدیه یزد گردهم آمدند و علیه حکومت پهلوی شعار سردادند و پس از سخنرانی تاریخی حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی در جمع مردم، شرکت‌کنندگان شعار گویان از مسجد به سمت میدان امیرچقماق حرکت کردند که با شلیک گلوله مأموران رژیم پهلوی چند نفر به شهادت رسیدند و این روز به نام قیام خونین مردم یزد نام‌گرفته است.

انتهای پیام/3404

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول