اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کادر درمانی و اصحاب رسانه در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس

در جلسه هم‌افزایی اصحاب رسانه و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی موضوعاتی مانند مقابله با بزرگنمایی و موج‌‌سواری ضد انقلاب بر روی اخبار کرونا ویروس، تلاش برای ایجاد آرامش و خبررسانی صحیح و مبارزه با شایعات و ... مطرح شد.

کادر درمانی و اصحاب رسانه در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد پیش از ظهر امروز نشستی تخصصی جهت هم‌افزایی اصحاب رسانه و دانشگاه علوم پزشکی در خصوص کرونا ویروس و نقش رسانه‌ها  در این خصوص تشکیل شد.

مقابله با بزرگنمایی و موج‌‌سواری ضد انقلاب بر روی اخبار این ویروس، تلاش برای ایجاد آرامش و خبررسانی صحیح و مبارزه با شایعات از موضوعات مورد بحث دراین جلسه بود.

پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا ویروس هستند

البرز للگانی در ابتدای جلسه گفت: در حال حاضر پزشکان و پرستاران سطح کشور در خط اول  مبارزه با این بیماری ایستاده‌اند  و با فداکاری و ایثار به مقابله با گسترش  و مداوای بیماران مشغولند.

رئیس بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اصحاب رسانه و خبر در خط دوم این مبارزه حضور دارند و باید با  شایعه‌پراکنی، بزرگنمایی و ایجاد التهاب و القا کردن جو یاس و نا امیدی به جامعه که در دستور کار دشمنان خارجی کشور قرار گرفته است، مقابله کنند.

توهم آلودگی به کرونا ویروس، عامل مراجعات گسترده مردم به مراکز درمانی است

ناصر خسروی در ادامه جلسه با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری، نشر و مقابله با ویروس کرونا، ادامه داد: علت مراجعه بیشتر مردم به مراکز درمانی ترس و توهم بیماریست و هنوز ما آمار اثبات شده‌ای از وجود این ویروس در هیچ یک از مراجعه‌کنندگان به این مراکز در سطح استان نداریم.

متخصص بیماری‌های عفونی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص کرونا ویروس، افزود: عدم استرس و نگرانی و رعایت نکات بهداشتی و عدم مراجعات غیرضروری به اجتماعات، بهترین روش مقابله با گسترش این ویروس می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: علائم این بیماری تب، سرفه‌های خشک،تنگی نفس، بی‌حالی و سر درد است که این علایم تشابه زیادی به سرماخوردگی و آنفولوآنزای فصلی دارد و افراد  بالای 60 سال  و دارای سابقه بیماری‌های تنفسی  بیشتر در معرض خطر  ابتلا به این ویروس هستند.

اسماعیل مولوی در ادامه با تشکر و قدردانی از کادر دانشگاه علوم پزشکی خطاب به فعالین عرصه رسانه و خبر گفت: شما سربازان پیاده‌نظام جبهه جنگ  فرهنگی هستید و از وظایف شما آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و اصلاح سبک زندگی مردم می‌باشد.

معاون اجرایی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) با انتقاد از نشر برخی از مطالب غیرواقعی و شایعه در خصوص کرونا ویروس گفت: به نظر می‌رسد ارتباط مداوم مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی با اصحاب رسانه، بهترین عامل برای جلوگیری از انتشار اخبار مجعول در این خصوص است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول