اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانش‌بنیان‌ها به میدان مبارزه با کرونا می‌آیند

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همزمان با انتشار فراخوان «با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری #کرونا_را_شکست_می‌دهیم» از همه دانش‌بنیان‌های توانمند در حوزه مبارزه با ویروس کرونا دعوت کرد تا از توانمندی‌های خود در تولید کیت‌های تشخیصی بهره ببرند و به این حوزه ورود کنند.

دانش‌بنیان‌ها به میدان مبارزه با کرونا می‌آیند

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همزمان با انتشار فراخوان «با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری #کرونا_را_شکست_می‌دهیم» از همه دانش‌بنیان‌های توانمند در حوزه مبارزه با ویروس کرونا دعوت کرد تا از توانمندی‌های خود در تولید کیت‌های تشخیصی بهره ببرند و به این حوزه ورود کنند.

فراخوان «با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم» که ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری پیشگام آن بوده است، بهره‌مندی از توانمندی تمامی فعالان زیست‌بوم نوآوری از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برای مبارزه و در هم شکستن بیماری کرونا را دنبال می‌کند.

در همین راستا ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف هم‌افزایی و به‌کارگیری توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه از شرکت‌های توانمندی که دارای سابقه و تجربه تولید کیت تشخیصی هستند، حمایت می‌کنند.

بر این اساس، فعالان دانش‌بنیانی که این کیت‌ها را در کمترین زمان تولید کنند و نمونه اولیه تولیدشده داشته باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمیته تشخیص آزمایشگاهی قرارگاه کنترل و مراقبت کرونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف تولید انواع کیت های تشخیصی ویروس کرونا COVID ۱۹ مولکولی و تشخیص سریع در داخل کشور، نسبت به حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از طریق فراخوان عمومی اقدامات لازم را آغاز کردند.

بر کیفیت و عملکرد کیت برای کسب مجوز موقت تولید و عرضه توسط آزمایشگاه مرجع سلامت و انستیتو پاستور ایران ارزیابی و تایید نهایی آن تاکید شده است.

شرکت‌های متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۶۶۴۰۶۱۷۴ تماس بگیرند.

شایسته یادآوری است، «با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم» عنوان فراخوانی است که قصد دارد با هم افزایی فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری گامی قدرتمند و هم افزایی در کمک به مردم و جامعه برای مبارزه با ویروس جدید کرونا با کمک توانمندی دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ ها بردارد. با استفاده از این ظرفیت علمی و فناورانه و نوآورانه موجود در کشور گام‌های جدی برای مبارزه با این بیماری برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول