اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مورد مثبتی از کرونا در کردستان نداریم/نمونه‌گیری از۲۱ مشکوک به کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون از 21 مورد مشکوک به بیماری کرونا در استان نمونه‌گیری شده که جواب ۴ نفر از آنها منفی بوده و مابقی در انتظار جواب آزمایشات هستند.

مورد مثبتی از کرونا در کردستان نداریم/نمونه‌گیری از۲۱ مشکوک به کرونا در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ابراهیم قادری عصر امروز در جلسه شورای شهر سنندج که با موضوع ضرورت راهکارهای مقابله با بیماری کرونا در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کرونا ویروسی با واگیری بالاست که به تمام کشورهای سرایت می‌کند.

وی تصریح کرد: الان چند هفته است بحث کرونا در کشور ما داغ شده ولی تاکنون به کردستان وارد نشده و هیچ مورد مثبتی از این بیماری در استان نداشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ ۵۱ نفر مشکوک به کرونا در استان بستری شده‌اند که از 21 نفر آنان نمونه‌گیری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: به چهار نفر از این تعداد مشکوک بودیم اما خوشبختانه آزمایش آنها منفی بود و تا این لحظه هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا در کردستان نداریم.

وی گفت: در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان تمام کارهای لازم انجام شده است.

قادری اظهار کرد: آموزش‌های عمومی را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و در قالب‌های مختلف اطلاع‌رسانی‌ لازم به مردم صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هر چند در حال حاضر با مشکل کمبود ماسک مواجه هستیم اما به زودی این مشکل حل می‌شود.

قادری در ادامه با اشاره به اینکه تمام اقدامات برای آگاه‌سازی به ویژه برای افراد در معرض خطر انجام گرفته است، گفت:  80 درصد از مبتلایان به بیماری کرونا اصلا متوجه نمی‌شوند که بیمار هستند و خود به خود درمان می‌شوند.

وی افزود: امکانات لازم برای مقابله با این بیماری در استان وجود دارد و بخشی از کمبودها نیز براساس اعلام نیاز درخواست شده و به زودی وارد استان خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در صورت بروز بحران در مورد این بیماری، مشکل خاصی نخواهیم داشت چرا که تمام امکانات و آمادگی‌های لازم برای مقابله با این بیماری وجود دارد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول