اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

جام کاسپین ۴ رقمی می‌شود/ درخشش شطرنج‌بازان گیلانی در جام هجدهم

رئیس هیئت شطرنج گیلان با اشاره به درخشش شطرنج‌بازان گیلانی در رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین گفت: این رقابت‌ها به‌رغم بارش برف شدید در گیلان با حضور ۹۰۲ شطرنج‌باز برگزارشده و رکوردی جدید در شطرنج ایران برجای گذاشت.

جام کاسپین ۴ رقمی می‌شود/ درخشش شطرنج‌بازان گیلانی در جام هجدهم

کیومرث بیات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به حضور رکوردشکنی هجدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین اظهار کرد: این رقابت‌ها به‌رغم بارش برف شدید در گیلان با حضور ۹۰۲ شطرنج‌باز برگزارشده و رکوردی جدید در شطرنج ایران برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه حضور هشت شرکت‌کننده با درجه استاد بزرگی باعث افزایش سطح کیفی جام کاسپین شد، افزود: ۳۰ تن از شرکت‌کنندگان جام کاسپین دارای درجه استادی بوده و امیررضا پوررمضانعلی و مسعود مصدق‌پور با درجه استاد بزرگی در هجدهمین دوره رقابت‌ها شرکت کردند.

رئیس هیئت شطرنج استان گیلان با تأکید بر میزبانی کم نقص در هجدهمین دوره این رقابت‌ها تصریح کرد: جام کاسپین به دلیل گنجایش سالن مسابقات و شرایط نامساعد جوی چهاررقمی نشد ولی تعداد شرکت‌کنندگان این جام در جام نوزدهم چهاررقمی می‌شود.

بیات با اشاره به درخشش شطرنج‌بازان کشورمان در هجدهمین دوره جام کاسپین بیان کرد: آرش طاهباز با ریتینگ بین‌المللی ۲۴۶۱ و امیررضا پوررمضانعلی با ریتینگ بین‌المللی ۲۴۹۷ به ترتیب به مقام‌های دوم و چهارم جدول اساتید جام بین‌المللی کاسپین دست پیدا کردند.

وی با بیان اینکه ۱۲ تن از شطرنج‌بازان ایرانی در جمع ۲۰ شطرنج‌باز برتر جدول اساتید جام کاسپین قرار گرفتند، افزود: شطرنج‌بازان خارجی مقابل بازیکنان ایرانی نبرد سختی در جام کاسپین برگزار کرده و بعضاً با تساوی یا شکست مقابل شطرنج‌بازان کشورمان با کاهش رتبه جهانی مواجه شدند.

رئیس هیئت شطرنج گیلان از تعطیلی مسابقات و کلاس‌های عمومی این هیئت به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد و افزود: علاقه‌مندان از طریق نرم‌افزارهای ارتباط‌جمعی می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

به گزارش فارس، هجدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام کاسپین ۹۰۲ شطرنج‌باز به میزبانی سالن یادگار امام (ره) رشت برگزارشده و با قهرمانی مسرات‌الدین اسکندروف از جمهوری آذربایجان در جدول اساتید خاتمه یافت.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول