اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ایجاد بانک جامع اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، نیازمند ایجاد بانک جامع اطلاعات هستیم تا بر اساس این بانک، مجرمان بر اساس نوع محکومیت و سابقه تفکیک شوند.

ایجاد بانک جامع اطلاعات مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه کمیته ساماندهی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان زنجان،  ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر( ع) اظهار کرد: در راستای اجرای دستورالعمل ساماندهی مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، نیازمند ایجاد بانک جامع اطلاعات هستیم تا بر اساس این بانک، مجرمان بر اساس نوع محکومیت و سابقه تفکیک شوند.

وی با بیان اینکه بر این گزارشات دادستان مرکز استان و نیروی انتظامی استان در تعداد مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار حبس اختلاف وجود دارد، افزود: برای احصای آمار دقیق مجرمان  تشکیل کارگروهی متشکل از دادستان، نیروی انتظامی و اداره زندانها لازم و امری ضروری است که با بدست آوردن  آمار دقیق اقدلامات و مراقبت‌های بعدی صورت بگیرد. 

رئیس شورای قضایی استان تأکید کرد: بروز رسانی آمار مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و ثبت در سامانه رخداد و سمپ مد نظر کمیته قرار گیرد و  تشکیل یک جلسه در هر ماه در این خصوص ضروری است.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام محسن کرمی دادستان مرکز استان با بیان اینکه دستورالعمل مربوط به کنترل مجرمان حرفه‌ای در تاریخ 24 تیرماه سال گذشته تصویب و ابلاغ شده است گفت: این دستورالعمل دارای چندین مرحله است که مرحله اول شناسایی مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک  است که با توجه به شناسایی در مرحله ایجاد بانک اطلاعات حامل  این مجرمان هستیم. 

وی با اشاره به این موضوع که مرحله سوم و چهارم  این دستورالعمل نظارت و کنترل مجرمان و پیشگیری از ارتکاب جرائم جدید  است، ادامه داد: با احصای آمار دقیق مجرمان حرفه‌ای و خطرناک و ثبت در سامانه سند وب که شامل فرم اطلاعات مجرمان است در ادامه کار با تایید دادستانی این مشخصات در سامانه رخداد مراجع انتظامی و سامانه سمپ دادسرا اقدامات کنترلی با جدیت انجام خواهد پذیرفت، تا امکان نظارت و کنترل آن بتوان رفتارهای خطرناک آنها را مدیریت و از ارتکاب جرایم جلوگیری کرد.

 کرمی افزود: با توجه به اینکه برای پیشگیری از ویروس کرونا در زندانهای استان اقدامات و تصمیمات خوبی در مرکز برای استفاده محکومین از مرخصی در ایام عید اتخاذ شده که با ابلاغ این دستورالعمل به مراکز استانها تعداد قابل توجهی از محکومین واجد شرایط به مرخصی خواهند رفت.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول