اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ساخت سد بختیاری همچنان در انتظار فاینانس چینی ها/مشکلی برای سیلاب نداریم

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب با اشاره به اینکه با توجه به خالی بودن 50 درصد مخازن سدها مشکلی از بابت سیلاب طی امروز و فردا نداریم گفت:عملیات آغاز ساخت سد بختیاری منتظر فاینانس چینی ها است.

ساخت سد بختیاری همچنان در انتظار فاینانس چینی ها/مشکلی برای سیلاب نداریم

بهروز مرادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه اعلام شده بارش های امروز و فردا بارش های سهمگینی خواهد بود آیا احتمال این که بارش ها مخازن سدها را دچار مشکل کنند هست گفت:حجم مخازن سدها در حال حاضر 50 درصد خالی است پس مشکلی از بابت سیلاب طی امروز و فردا وجود ندارد.

وی افزود:در حال حاضر دو سد در کارون داریم که یکی کارون چهار با دو میلیارد و 300 میلیون متر مکعب حجم در حال حاضر 50 درصد خالی است و سد گتوند نیز با 4،5 میلیارد متر مکعب حجم حدود 50 درصد آن خالی از آب است پس می توان گفت مشکلی از بابت سیلاب وجود ندارد.

مرادی با تاکید بر اینکه یک سد در حوضه دز به نام سد رودبار لرستان و یک سد در کرخه با نام سد سیمره داریم که این دو سد نیز 50 درذصد از حجم آنها خالی است گفت:پیک بارش ها امشب و فردا به خصوص در حوضه کشکان در پل دختر است که بارش ها به سد کرخه واریز می شود پس جای نگرانی از بابت سیلاب در سدهای مورد اشاره نیست.

*کره ایها کاملا منصرف شدند/چینی ها منتظر خط اعتباری برای ساخت سد بختیاری

مرادی در پاسخ به این سئوال که از آغاز احداث سد بختیاری چه خبر آیا کره ای به طور کامل از ساخت این سد منصرف شدند گفت:مطالعات ساخت سد بختیاری تکمیل شده است و برای اینکه برای ساخت این سد نیازمند سرمایه گذاری کلان هستیم منتظر هستیم که وضعیت بودجه ان مشخص شود چرا که استارت و احداث ان نیازمند دو میلیارد دلار هزینه است.

 مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب ادامه داد:کره ایها تحت فشار امریکا از احداث این سد منصرف شدند اما چینی ها بعد از مذاکره آماده هستند تا خط اعتباری اگر باز شد اقدمات خود را برای ساخت انجام دهند.پس ما منتظر فاینانسور هستیم و هر فاینانسوری که اعلام آمادگی کند ما کار را شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول