اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین صرفاً یک پیشنهاد است/ آموزش مجازی برای دانش‌آموزان

وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین، گفت: در تعطیلات، تابع سیاست‌ها و صلاحدید وزارت بهداشت هستیم و اگر در منطقه و استانی وزارت بهداشت تشخیص بدهد که تعطیلی ضرورت دارد حتما این کار را انجام خواهیم داد.

تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین صرفاً یک پیشنهاد است/ آموزش مجازی برای دانش‌آموزان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه‌ای تلویزیونی درباره رفع نگرانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان درباره کرونا در مدارس، اظهار کرد: به محض اینکه تست کرونا مثبت اعلام شد، ما وارد یک مجموعه‌ای از فعالیت‌ها شدیم؛ همه معاونین سلامت آموزش و پرورش استان‌ها و معاونین بهداشت، درمان و موزشی وزارت بهداشت در یک ویدئو کنفرانس شرکت کردند و در چند ساعت تمام ضرورت‌ها و اولویت‌ها را مرور کردند و با کارهایی که باید انجام دهند، آشنا شدند.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای مدیران مدارس، معلمان و دانش‌آموزان تدوین شد که شامل نحوه پیشگیری از این بیماری و توصیه‌ها و مراقبت‌ها و اقداماتی بود که باید مورد  توجه باشد؛ همچنین تأمین تجهیزات مورد نیاز برای بهداشت مناسب مدرسه مورد دیگری است.

حاجی میرزایی درباره ضدعفونی کردن مدارس، گفت: به همه مدارس ابلاغ کردیم و مدارس هم شروع کردند که ضدعفونی را انجام دهند؛ به هر حال سلامت بچه‌ها برای ما فوق‌العاده اهمیت دارد و همه تلاش خود را می‌کنیم تا شرایط مناسبی برای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

وی در واکنش به این جمله که بحث ابلاغ یک مسأله و بحث تجهیزات مسأله دیگر است؛ برخی مدارس به مواد ضدعفونی کننده مجهز نیست، بیان کرد: روز یکشنبه در هیأت وزیران گزارشی برای سرانه بهداشت مدارس ارائه دادم چون ما امسال از حیث سرانه‌های مورد نیاز مورد نیاز مدارس، اولویت را به مناطق محروم داده بودیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: هیأت دولت تأکید کرد و سازمان برنامه و بودجه هم اعتباری را پیش‌بینی کرد برای اینکه در اختیار مدارس قرار بگیرد تا بتوانند تجهیزاتی که مورد نیاز است را تأمین کنند. 

وی در پاسخ به این پرسش که «برنامه‌تان برای تعطیلی مدارس چیست؟ و آیا اینکه عنوان می‌شود تعطیلی مدارس تا ۱۵ فروردین انجام می‌شود، صحت دارد؟» گفت: خیر؛ ما در تعطیلات تابع سیاست‌ها و صلاحدیدهای وزارت بهداشت هستیم و اگر در جایی، منطقه‌ای، استانی و شهری، وزارت بهداشت تشخیص دهد که تعطیلی ضرورت دارد، حتما مدارس تعطیل می‌شود. 

حاجی‌میرزایی در واکنش به این جمله که یکی از کمیسیون‌ها موضوع تعطیل مدارس تا پایان تعطیلات نوروز را مطرح کرده است، اظهار کرد: آنها یک پیشنهادی را تهیه کنند و به رئیس مجلس دادند؛ این بحث موضوع تخصصی و در صلاحیت وزارت بهداشت و مجموعه پزشکی است که تشخیص دهند چه نوع اجتماعاتی خطرناک است و آیا مدارس باید تعطیل شوند یا خیر؟ و اگر تعطیل شوند، کجا و چه مدت باشد؟

وی اضافه کرد: فعلا این روزها برخی مناطق تعطیل شده‌اند اما از این پس منحصرا از مسیر وزارت بهداشت و اعلام ضرورت آنها، تعطیلی مدارس را اعلام خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که برنامه این وزارتخانه برای کلاس‌های جبرانی چیست و آیا امتحانات پایان سال به تأخیر می‌افتد، گفت: برای اینکه شرایط تحصیل را تأمین کنیم و اگر در جایی تعطیلات بلندمدت تری نیاز بود، از روش‌های مجازی استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: گروهی را مأمور کردیم تا آخر این هفته این کار را انجام بدهند و آمادگی خود را برای انتقال آموزش مجازی به دانش‌آموزان اعلام می‌کنیم و اگر در جایی لازم بود تعطیلات ادامه پیدا کند، از طریق فضای مجازی آموزش غیرحضوری را در دستورکار داریم.

حاجی‌میرزایی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه «یک معلم عکسی را منتشر کرده است که دانش‌آموزان به مدرسه نرفتند و اگر فرزند مدرسه‌ای داشتید، اجازه می‌دادید در این شرایط به مدرسه برود؟»، بیان کرد: یک فضای عمومی در جامعه دامن زده می‌شود که بعضاً ممکن است خیلی واقع بینانه نباشد؛ این موضوعی نیست که در تخصص من باشد و موضوعی بهداشتی است.

وی اضافه کرد: در جایگاه یک پدر، به مجموعه بهداشت و درمان اعتماد می‌کنم و اگر وزارت بهداشت تشخیص بدهد که مشکلی برای بچه‌ها وجود ندارد، اعتماد می‌کنم.  

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «چرا تعطیلی مدارس توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود؟ خودتان نمی‌توانید اعلام کنید»، گفت: ما از قلمرو بیماری اطلاعی نداریم بهداشت میزان شیوع را می‌داند و می‌تواند برآورد کند که کجا ممکن است تبدیل به یک پدیده بزرگتر شود و لازم است مراقبت های بیشتری انجام شود و ما بر همین است به وزارت بهداشت اعتماد داریم و بر اساس صلاحدید آنها تصمیم می‌گیریم.

وی در واکنش به این جمله که سیاست قطره چکانی اعلام تعطیلی مدارس به منظور جلوگیری از به سفر رفتن مردم است، بیان کرد: در طول این روزها شوراهای تأمین استانی اختیاراتی داشتند و بر اساس صلاحدید خود روزهایی را  تعطیل اعلام کرده‌اند. حتی در مناطقی که نمونه کرونای مثبت اعلام نشده بود نیز تعطیل اعلام کردند.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: برای انسجام بخشیدن به تعطیلات پراکنده توسط مراجع مختلف، در دولت بحث شد که وزارت بهداشت تصمیم بگیرد که چه موقع و کجا لازم است و بر اساس آن مراکز آموزشی و دانشگاه ها تعطیل اعلام شود. 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول