اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساعدی: هزار پرونده خسارات سیل خوزستانی ها بر زمین مانده است

نماینده دشت آزادگان در مجلس با انتقاد از عدم ترمیم سیل بندهای خوزستان گفت: باران های اخیر و رهاسازی آب پشت سدها نشان دهنده سیل آتی است که هم اکنون بخش هایی از هویزه را زیر آب برده است.

ساعدی: هزار پرونده خسارات سیل خوزستانی ها بر زمین مانده است

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره احتمال وقوع سیل در استان خوزستان و عدم ایفای تعهدات دولت در قبال سیل زدگان از سال گذشته تاکنون گفت: در خصوص تامین خسارت کشاورزان که مربوط به سیل انتهای سال گذشته و ابتدای سال جاری در استان خوزستان با آنکه دولت گام‌هایی برداشته بود اما نزدیک به هزار پرونده کشاورزی در منطقه دشت آزادگان و هویزه عملیاتی نشده و سامانه برای ثبت‌نام این موضوع در نظر گرفته‌اند بسته شده است.

وی افزود: متاسفانه خط اینترانت در استان خوزستان و مناطق مرزی بسیار کند عمل می‌کند ، کارگران و کشاورزان نتوانسته‌اند میزان خسارت و پرونده خود را پیگیری کنند وتا امروز هم سرگردان هستند. این در حالی است وزارت کشور قول و قرارهایی درباره راه‌اندازی این سامانه داده بود اما تاکنون به این تعهدات عمل نکرده است.

** دولت سیل بندهای خوزستان را ترمیم نکرده

نماینده دشت آزادگان در مجلس گفت: دولت قول داده بود تا سیل‌بندهای استان خوزستان را ترمیم کرده و محکم سازی کند اما این امر هم انجام نشده است و بنا به گفته دولتمردان پیش‌بینی می‌شود سیلی وجود نداشته باشد اما ما شاهد آن هستیم که با وجود حجم زیادی بارش در استان لرستان، ایلام و کرمانشاه و سرازیر شدن این سیل‌ها به سد کرخه، رها سازی آب پشت این سد انجام شده و شهرهای پایین دستی این سد مانند هویزه و دشت آزادگان و اطراف آن آب بالا آمده است. 

ساعدی اظهار داشت:‌کشت کشاورزان استان خوزستان در معرض تهدید سیل آتی است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو باید با درایت و نظر کارشناسان مختلف رها سازی آب‌های پشت سدها را به صورت تدریجی انجام می‌داد تا ضرری متوجه منازل مسکونی مردم خوزستان و زمین‌های کشاورزی آنها نکند.

** سیل روزهای آتی مردم خوزستان را بیش از پیش متضرر می کند

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس افزود: دولت باید سریع‌تر تدابیری اتخاذ کند که اکیپ‌های ترمیم سیل‌بندها اقدامات خود را اجرایی کند.

ساعدی تاکید کرد:‌دولت باید از شعار دادن پرهیز کند و هر چه سریع‌تر به داد مردم استان خوزستان برسد. که هم از سیل ابتدای سال 98 متضرر شده و هم قرار است در سیل روزهای آتی هم متضرر شوند.

وی خاطرنشان کرد: با آنکه دولت میلیاردها تومان در بحث زیرسازی جاده‌ها و ساخت منازل جدید برای مردم استان خوزستان هزینه کرده اما بی‌تدبیری لازم می‌تواند پس از سیل روزهای آتی تمام این اقدامات را از بین ببرد.

** آب زیادی پشت سدهای کرخه، دز و کارون جمع شده

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: عدم رسیدگی به وضعیت سیل‌بندها و حجم زیادی آب‌های پشت سدهای استان خوزستان بی‌تدبیری محسوب می‌شود. 

ساعدی گفت: دولت می‌گوید امسال باران شدیدی در کشور نداریم اما باران روزهای اخیر نشان می‌دهد که حجم آب پشت سدهای دز،‌کرخه و کارون بسیار زیاد است و مردم این استان بسیار نگران هستند و آب پشت این سدها به صورت غیرمتعارف در حال افزایش است.

وی تصریح کرد:‌باید سریع‌تر وزارت نیرو، وزارت کشور و ستاد بحران تدبیر لازم را به خرج داده و مانع از تکرار بحران دیگری در استان خوزستان شوند. و هر چه سریع‌تر پیش‌بینی‌های لازم را با اتخاذ تدابیر مقتضی انجام دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول