اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

برخورد با متجاوزان به حریم بافت‌های تاریخی گیلان

به گفته معاون میراث فرهنگی اداره کل گیلان با متخلفان و متجاوزان به حریم بافت‌های تاریخی استان گیلان برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

برخورد با متجاوزان به حریم بافت‌های تاریخی گیلان

ولی جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره  به برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم بافت‌های تاریخی استان گیلان اظهار کرد: متأسفانه برخی از شهرداران در این استان بدون توجه به قوانین و ضوابط میراث فرهنگی اقدام به صدور مجوز در داخل بافت‌های تاریخی می‌کنند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز در داخل بافت‌های تاریخی صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بافت‌های تاریخی وارد می‌کند، تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی در سال‌های اخیر مکاتبات متعددی با شهرداری‌ها در خصوص نگهداری و صیانت از بافت‌های تاریخی و جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز انجام داده است.

معاون میراث فرهنگی گیلان با اذعان به اینکه بااین‌وجود در برخی از موارد خلاف آن مشاهده‌شده، افزود: در حال حاضر موضوعات مربوط به بافت‌های تاریخی در دستور کار این اداره کل قرار دارد، پایش میدانی آثار و بافت‌های تاریخی آغازشده و با رصد کلیه مجوزهای صادره در داخل بافت‌های تاریخی با افرادی که قصور و کوتاهی داشته باشند برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت و حق پیگیری موضوع از طریق مراجع ذی‌ربط قانونی برای اداره کل میراث گیلان محفوظ خواهد بود.

به گزارش فارس، استان گیلان دارای بافت تاریخی در شهرها و روستاهای رشت، لاهیجان، لنگرود، رودسر، املش، بندر انزلی، ماسوله، انبوه رودبار و امام املش است که پاسخ به استعلام‌ها در داخل بافت‌های مذکور بر اساس ضوابط و مقررات مصوب میراث فرهنگی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول