اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

«کرونا» و نقش طلاب در آرامش جامعه

حضور ایمانی و همراه با انگیزه‌های الهی طلاب در میان مردم، فضا را در عین حساسیت موضوع «کرونا» که مسأله جان انسان‌هاست، به یک آرامش می‌تواند برساند.

«کرونا» و نقش طلاب در آرامش جامعه

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از اصنافی که می‌توانند در مسأله کرونا ایفای نقش کنند، طلاب و روحانیون هستند. روشن است که قضیه کرونا صرفاً یک مسأله پزشکی نیست تا در حوزه کاری پزشکان قرار گیرد. بلکه یک مسأله اجتماعی دارای ابعاد مختلف است که اصناف مختلف می‌بایست در حل این بحران کمک و یاری کنند.

کمکی که طلاب می‌توانند به جامعه دهند، ریشه در جایگاه اجتماعی این قشر در میان مردم دارد. تاریخ فرهنگ کشورمان را در طول غیبت که نگاه کنید، حاکی از اعتماد و اطمینانی است که مردم به این قشر داشته و دارند، هر کجا در حوادث اجتماعی، طلاب جلودار شدند، مردم هم همراهی و همکاری زیادی داشته اند و به مقصود رسیده‌ایم.

از نمونه‌های بارز این زمانی‌اش، مسأله سیل و زلزله بود که الحق و الانصاف حضور طلبه‌ها بسیار راهگشا و انگیزه‌بخش بود.

در مورد شیوع ویروس کرونا میان مردم که بسیاری از جامعه ما را نگران و درگیر کرده، حضور ایمانی و همراه با انگیزه‌های الهی طلاب در میان مردم، فضا را در عین حساسیت موضوع که مسأله جان انسان‌هاست، به یک آرامش می‌تواند برساند.

برای مدیران میدانی بحران خیلی روشن است که وقتی آرامش در میان مردم وجود داشته باشد چه قدر پیشرفت و حل بحران محسوس است و بالعکس هر میزان که مردم نگران و مضطرب باشند، چه قدر صحنه به هم می‌ریزد.

۲ راهکار به موازات هم باید اتفاق بیفتد، مردم هم باید توصیه‌های پزشکی و درمانی را جدی بگیرند و با دقت آن‌ها را انجام دهند و حالت تسلیم مقابل این بیماری را نداشته باشند و در کنار آن، نباید ترس و استرس و اضطراب مردم را دچار سردرگمی کند.

طبق آمارهای جهانی و گزارش های میدانی، ترس یکی از مهم‌ترین عوامل از پای درآمدن بیمار در مقابل این ویروس است. 

طلاب می‌توانند از باب انجام وظایف طلبگی و تبلیغ دین خدا، به میان مردم بروند و ضمن آموزش، نکات ساده بهداشتی و درمانی، به مردم آرامش تزریق کنند. 

این حضور در کنار مردم علاوه بر مشاوره دادن به آن‌ها و ایجاد روحیه امید، هم بستگی میان آحاد مردم را روز افزون می‌کند، چیزی که خیلی امروز بدان نیاز داریم.

حسین کاظم‌زاده

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول