اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مصوبه 10 میلیارد تومانی شورای شهر مشهد برای پیشگیری از «کرونا»

با مصوبه شورای شهر مشهد، شهرداری این شهر موظف شد برای تامین تجهیزات بهداشتی شامل ماسک، محلول ضد عفونی‌کننده برای عدم انتقال ویروس از طریق تماس با دست و محلول گند‌زدا برای ضد عفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی، محیط کار پرسنل و مراکز عمومی شهر مشهد تا سقف ۱۰ میلیارد تومان هزینه کند.

مصوبه 10 میلیارد تومانی شورای شهر مشهد برای پیشگیری از «کرونا»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد، امروز با حضور در هشتاد و ششمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در مشهد دو وظیفه اصلی برعهده مدیریت شهری و شورا قرار دارد. با توجه به اینکه بخش زیادی از زیرساخت‌های شهری در اختیار شهرداری است باید این زیرساخت‌ها به صورت جدی ضدعفونی شود.

شهردار مشهد با اشاره به خطر جدی کرونا در ایران، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور با بحرانی جدی مواجه شده‌ایم، اگرچه هنوز هیچ مورد قطعی از کرونا در مشهد نداریم اما این ویروس قدرت شیوع بالایی دارد و تنها پیشگیری می‌تواند ضریب امنیت در این خصوص را بالا ببرد.

وی با بیان اینکه نکته دوم، دادن آگاهی لازم به افکار عمومی است، افزود: لایحه‌ای امروز برای پیشگیری از شیوع کرونا به شورای شهر تقدیم می‌شود که به ما امکان می‌دهد به موضوعات تعطیلی خطوط تفکیک پسماند، جابه‌جایی نیرو‌هایی با ضعف ایمنی بدن، افزایش خدمت‌رسانی الکترونیکی و اطلاع‌رسانی به مردم اقداماتی را برنامه‌ریزی کنیم.

کلایی از تعطیلی خطوط تفکیک پسماند شهرداری خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت موضوع کرونا، پسماندهای پزشکی نیز با دستورالعمل پزشکی دفن می‌شود همچنین دستورالعملی نیز توسط مدیریت بحران شهرداری تنظیم و به حوزه‌های مختلف ابلاغ کرده‌ایم.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه موضوع باید بسیار دقیق و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: آنها باید بدانند که خطر شیوع کرونا بسیار جدی است و شهر مشهد با توجه به ویژگی‌های خاص زائر پذیری و جمعیت بالا در معرض شیوع است و باید برای پیشگیری از این بیماری تمام ظرفیت را به‌کار بندیم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از زیرساخت‌های شهری در اختیار شهرداری است که باید به صورت جدی کنترل، بازرسی و ضدعفونی شود و افکار عمومی نسبت به مساله حساس شود، افزود: برای انجام و ادامه مجموعه این اقدامات و کمک به دستگاه‌هایی که با خللی مواجه هستند امروز لایحه دوفوریتی تخصیص و هزینه‌کرد اعتباری ۱۰۰ میلیارد ریالی برای انجام اقدامات پیشگیرانه به شورای شهر مشهد ارائه شد.

بعد از توضیحات شهردار مشهد درباره ضرورت و اهمیت این موضوع، لایحه بررسی و به تصویب شورای شهر رسید.

بر این اساس به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به تامین تجهیزات بهداشتی شامل ماسک (ویژه کارکنان شهرداری و شرکت‌های طرف قرارداد که مستقیما با شهروندان در ارتباط هستند)، محلول ضد عفونی‌کننده برای عدم انتقال ویروس از طریق تماس با دست و محلول گند‌زدا برای ضد عفونی کردن وسایل حمل و نقل عمومی (قطار شهری، اتوبوس، مینی بوس، تاکسی)، محیط کار پرسنل و مراکز عمومی شهر مشهد تا سقف ۱۰ میلیارد تومان از محل سرجمع اعتبارات هزینه و از طریق رسانه‌های در اختیار اطلاع رسانی کند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول