اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

ورود سالانه 12 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: سالانه حدود ۱۲ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و با واردات این کالاها میلیون ها شغل از بین می رود.

ورود سالانه 12 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی مویدی خرم آبادی امروز در مراسم رونمایی از طرح رهگیری سیگارت گفت: بعد از اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، طرح رهگیری سیگارت دومین طرح ستاد قاچاق برای مبارزه با واردات سیگار قاچاق از طریق بهره گیری از سامانه‌ها است.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نگاه نظام در بحث مبارزه با قاچاق، نگاهی عمیق و کاربردی است و آنچه به عنوان رویکرد نظام و ریاست جمهوری در مورد مبارزه با قاچاق کالاست، تمرکز بر پیشگیری است تا از پدیده شوم قاچاق رهایی یابیم. 

وی افزود: تنها راه امنیت تولید ، تجارت و صنعت کشور مبارزه با قاچاق است. 

مویدی خرم آبادی اظهار داشت: در قانون مبارزه با قاچاق فصل مهمی وضع شده و در آن دارد، بر پیشگیری از قاچاق می شود. 

وی با بیان اینکه ‌کشور ما از قاچاق آسیب فراوان دیده است، گفت: سالانه حدود ۱۲ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و با واردات این کالاها میلیون ها شغل از بین می رود. 

مویدی خرم ابادی اظهار داشت: بعد از رجیستری تلفن همراه در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد واردات تلفن همراه به صورت قانونی انجام می‌شود و این کار  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ برای کشور آورده داشته و پیش بینی می‌شود، آورده آن در سال ۹۸ بیشتر از سال ۹۷ باشد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: استکبار جهانی تمام توان خود را متمرکز بر آسیب زدن به اقتصاد  کشورمان کرده است و افراد فرصت طلب و سود جو در صدد هستند که با حرکات منفعت طلبانه تجارت و اقتصاد ما را مرعوب بحث قاچاق کنند  بنابراین در  این مقطع حساس و بحرانی بحث قاچاق برای تجارت ما جدی است. 

وی اظهار داشت: تنها راه شفاف کردن تجارت، اقتصاد و تولید این است که همه تلاش کنیم با نگاه پیشگیرانه و تمرکز بر بحث راه‌اندازی‌ سامانه، این فرآیند سخت را روشن و شفاف کنیم. 

* چرخه تامین و مصرف سیگار شفاف می‌شود

مویدی خرم‌آبادی اظهار داشت: یکی از کارهای روزمره ستاد تمرکز بر بحث سامانه‌ها است و طرح سامانه رهگیری سیگارت حاصل تلاش چندین دستگاه است که در یکی دو سال گذشته به صورت شبانه‌روزی وقت صرف کرده‌اند. 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: هرچند سیگار سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد اما نباید با واردات قاچاق این کالا به عنوان یک کالای اساسی و مورد نیاز جامعه نباید اجازه دهیم که سلامت تجارت کشور هم دچار خطر شود. 

وی اظهار داشت: با توجه به کد رهگیری سیگار، چرخه تامین و مصرف سیگار به روز  خواهد شد و می‌توان ادعا کرد که در جهت سلامت جامعه گام بزرگی برداشته‌ایم. 

مؤیدی خرم‌آبادی با اشاره به دستاوردهای مالی اجرای این طرح برای نظام گفت: سالانه بیش از 80 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که با تلاش دولت در سال‌های اخیر تولید سیگار در کشور به 50 میلیارد نخ رسیده است. 

وی افزود: افزایش تولید در این بخش به منزله آن نیست که دولت به بخش‌های تولیدی دیگر توجه نداشته بلکه همانطور که دغدغه تولید گندم و کالاهای اساسی را به تولید سیگار هم توجه داشته است. 

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: قطعا سال آینده فضا برای قاچاق سیگار امن نیست و مبارزه‌ای جدی و هدفمند خواهیم داشت و به وسیله سامانه رهگیری سیگار فروشنده‌های کالای قاچاق را شناسایی می‌کنیم. 

وی افزود: برای شفاف شدن تجارت کشور از مرحله تولید، واردات و توزیع باید مجهز به کد شناسه و رهگیری باشند و امیدواریم بزودی تمام سامانه‌ها در این زمینه فعال شوند. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول