اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر روز سه‌شنبه در گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: به استناد اخطاریه جوی شماره ۱۶ سامان بارشی از بعدازظهر سه‌شنبه مورخ از ششم اسفندماه 1398 در سطح استان گلستان شروع می‌شود.

نفوذ سامانه بارشی از بعدازظهر روز سه‌شنبه در گلستان

نوربخش دادشی‌تنکابنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: بارش باران (۱۰ تا ۳۰ میلیمتر)، رعد و برق، در برخی از نقاط وزش باد شدید (سرعت باد بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت)، ریزش برف در ارتفاعات (۱۰ سانتیمتر تا ۲۰ سانتیمتر)، پدیده مه غلیظ و کاهش دید افقی در این مدت قابل پیش‌بینی است.

وی با اشاره به اینکه پنج‌شنبه زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی است، تاکید کرد: بر اثر این سامانه بارشی موجب اختلال در تردد جاده‌ای مناطق کوهستانی، آبگرفتگی برخی از معابر عمومی، خسارت به تاسیسات و ابنیه می‌شود لذا توصیه می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای، آمادگی و انجام تمهیدات لازم برای کاهش خسارات به ابنیه به صورت ویژه داشته باشید.

تردد در جاده‌های گلستان با تجهیزات زمستانی
مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از کاربران جاده‌ای درخواست کرد که با توجه به اطلاعیه‌های هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران از فردا سه‌شنبه در استان؛ حتما برای تردد از محورهای ارتباطی استان به ویژه محورهای کوهستانی، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
براساس گزارش روز دوشنبه این مرکز، پرهیز از سفرهای غیرضروری و مجهزبودن به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ و آموزش نحوه بستن آن، وسایل گرمایشی، آذوقه و لباس گرم الزامی است.
در حال حاضر شرایط جوی استان تمام ابری و ارتفاعات مه آلود و جاده‌ها باز هستند و مشکلی در تردد خودروها وجود ندارد.
همچنین راهداران با تجهیزات لازم در محورها و راهدارخانه‌ها حضور دارند و مرکز مدیریت راه‌های استان نیز به عنوان قرارگاه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به طور شبانه‌روزی برای هماهنگی و اقدام به موقع فعالیت‌های راهداری در خدمت کاربران جاده‌ای است.
برای ارتباط با این مرکز، شماره تلفن 01732480019 و سامانه تلفن گویای 141 دایر است.
 استان گلستان 5 هزار کیلومتر راه دارد که یک‌هزار و 500  کیلومتر آن کوهستانی و در 700 کیلومتر آن هم 55 گردنه برفگیر وجود دارد.

انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول