اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار

۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های پیشگیرانه و مقابله با پدیده گرد و غبار در استان کویری خراسان‌جنوبی اختصاص یافت.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با گرد و غبار

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، حسن اکبری، اظهار داشت: خشکسالی ۲۰ ساله در خراسان‌جنوبی اثرات نامطلوبی همچون کاهش منابع آبی، خشک شدن قنات‌ها و چاه‌های آب و افزایش گستره بیابان بر جای گذاشت که سبب افزایش گرد و غبار در برخی نقاط استان شده است.

وی تأثیر خراسان‌جنوبی از باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان را از دیگر عوامل افزایش کانون‌های گرد و غبار در استان عنوان کرد و بیان داشت: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های پیشگیرانه و مقابله با پدیده گرد و غبار در استان کویری خراسان‌جنوبی اختصاص یافت.

مدیرکل محیط زیست خراسان‌جنوبی تبیین کرد: ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبار اختصاص یافته، برای عملیات نهال‌کاری، بوته‌کاری، مدیریت رواناب، نهال‌کاری روی مالچ، آبیاری و مراقبت نهال‌کاری و بوته‌کاری سنواتی، احداث بادشکن، مدیریت چرا و قرق پیش‌بینی شده است.

اکبری افزود: ۶۱۵ میلیون تومان از این اعتبار نیز برای جهاد کشاورزی و انجام عملیات کشاورزی حفاظتی و شش میلیارد تومان برای اداره‎‌کل حفاظت محیط زیست استان برای انجام عملیات حفاظت، قرق و مدیریت چرا، مراقبت، آبیاری، حفظ و نگهداری مراتع، تجهیز ایستگاه‌های پایش و آنالیز گرد و غبار اختصاص یافته است.

وی گفت: بر اساس مصوبات کارگروه مقابله با گرد و غبار استان، دستگاه‌های دارای اعتبار مکلف به پیگیری جذب اعتبارات برای استان و ارائه گزارش مستمر هستند.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول