اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

وظیفه مجلس یازدهم برای رسیدن به دولت انقلابی و تمدن نوین اسلامی

یک مدرس دانشگاه گفت: مجلس نقش ریل‌گذاری و راهبردی برای رسیدن به دولت انقلابی و زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی دارد و مجلس یازدهم باید به این مهم توجه کند.

وظیفه مجلس یازدهم برای رسیدن به دولت انقلابی و تمدن نوین اسلامی

آرش پاک‌اندیش مدرس دانشگاه و عضو دپارتمان سیاسی مرکز پژوهشی آرا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به مشخص شدن نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در گام دوم انقلاب، مجلس یازدهم بایستی پرچم دار بسط نظریه نظام انقلابی باشد تا زمینه را برای ترویج نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی فراهم کند و نهایتا زمینه تشکیل دولت جوان انقلابی مدنظر رهبر انقلاب را فراهم کند.

عضو اندیشکده اسرا تاکید کرد: یک مجلس انقلابی نباید کوتاهی و تعلل و نگاه غیرانقلابی دستگاه اجرایی کشور را که عملکردش بطور مستقیم بر زندگی روزمره مردم تاثیر می‌گذارد، تحمل کند.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب به‌ عنوان نقشه راه مجلس تراز انقلاب است و مجلس یازدهم می تواند به همت جوانان مومن و انقلابی که مسئولیت تکمیل حلقه دولت اسلامی و ساخت جامعه اسلامی در چله دوم انقلاب با آنهاست، ریل گذاری درستی کند.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: جریان امریکایی-صهیونیستی در صدد تغییر نگرش به سمت وابسته گرایی از طریق نفوذ و تغییر در باورها و رفتار جوانان ایرانی عمل می کنند تا سرانجام جوان ایرانی مسیری را در پیش بگیرد که رئیس کاخ سفید می خواهد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در دو اسفندماه به رای گذاشته شد تعامل سازنده در برابر تعامل بازنده بود و اکثریت مردم به نگاه مقاومت در برابر دشمن و توسعه درون زا و تفکر انقلابی رای دادند.

پاک‌اندیش تصریح کرد: معدل مدیریت تکنوکرات‌ها تعطیلی هفت ساله کشور است و مردم نمایندگانی را به مجلس فرستادند که در برابر نگاه وابسته گرایی و انفعال در برابر امریکایی ها واکنش نشان دهند. 

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی باید با نصب العین قرار دادن شعارهای انقلاب در حوزه هایی چون عدالت‌خواهی، آزادی خواهی، استقلال طلبی و پیشرفت گرایی، نقش آفرینی متناسب با شأن خود را داشته باشد.

عضو اندیشکده اسرا تاکید کرد: وجود مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی نباید منجر به رأی به ناکارآمدی اقتصادی انقلاب در گام اول شود. واقعیت آن است که عملکرد چهل ساله‌ انقلاب اسلامی، علی‌رغم ضعف‌ها و چالش های موجود، در حوزه اقتصادی حاوی نقاط قوت و درخشان بسیاری است که باید در تحلیل عملکرد اقتصادی انقلاب مورد توجه قرار گیرد.

پاک‌اندیش تصریح کرد: وجود مشکلات اقتصادی سبب شده برخی گمان کنند این مشکلات لاینحل بوده و برای حل آنها چاره ای جز غلطیدن در دامن دیگران و نسخه برداری از دنیای غرب وجود ندارد.

یقیناً یک مجلس تراز انقلاب می تواند نقشی به مراتب تعیین کننده در ریل گذاری مناسب به منظور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشد. 

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در دوره جدید باید با استفاده از همه‌ ظرفیت‌های قانونی خود بر کیفیت دیپلماسی، سیاست و روابط خارجی کشور به دقت نظارت کند. 

این مدرس دانشگاه گفت: کوتاهی های مجلس در گام اول انقلاب در عمل به وظیفه‌ نظارتی خود در قبال مسئولانی که با خوش بینی و عدم رعایت خطوط فاصل با دشمن، لطماتی به مردم، کشور و انقلاب زده اند نیز مبرهن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول