اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مردم در مجامع عمومی «از دست دادن» و «روبوسی کردن» بپرهیزند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس گفت: فرهنگ «دست دادن» و «روبوسی کردن» در مجامع عمومی از سنت‌های ایرانیان است که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید پرهیز شود.

مردم در مجامع عمومی «از دست دادن» و «روبوسی کردن» بپرهیزند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، فرهاد بدیعی صبح امروز در جلسه ویژه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار کرد: تمامی اقدامات ما در راستا پیشگیری از شیوع بیماری و ویروس کرونا است و مردم نباید نگرانی و اضطراب داشته باشند.
وی با اشاره به دو مورد مشکوک در شهرستان تصریح کرد: دو بیمار که دارای مشکلات تنفسی شدید بودند در حال حاضر بستری و تحت نظر هستند و از نظر ما مشکوک است و این مشکوک بودن دلیل بر وجود این ویروس نیست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: از زمانی که ویروس کرونا در چین مشاهده شد و احتمال انتقال آن به کشورهای دیگر بود ایران و استان ما اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام داده است.

* افرادی که ماسک می‌زنند باید هر 2 ساعت یکبار آن را تعویض کنند
وی خاطرنشان کرد: افرادی که تب، سرفه، بدن درد شدید و مشکلات تنفسی براثر سرماخوردگی در آنها مشاهده می‌شود باید بلافاصله به پزشک مراجعه کرده و آزمایشات لازم انجام شود.
بدیعی درباره استفاده از ماسک خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که اقدامات پیشگیرانه صورت می‌گیرد استفاده از ماسک ضرورتی ندارد و افرادی که ماسک می‌زنند باید هر دو ساعت یکبار آن را تعویض کنند زیرا رطوبت حاصل از ماسک سبب جذب ویروس شده و ویروس کرونا بقدری کوچک است که از ماسک نیز عبور می‌کند.

* شست و شوی دست تا حدود زیادی از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر رعایت بهداشت از سوی شهروندان اضافه کرد: آنچه که ما به مردم و شهروندان توصیه می‌کنیم شست و شوی مداوم دست‌ها با صابون مایع و عدم برخورد دست با مخاط‌هایی چون چشم، گوش، بینی و دهان است، رعایت نکات بهداشتی به ویژه شست و شوی دست تا حدود زیادی از ابتلا به بیماری جلوگیری می‌کند.
وی گفت: در اماکن عمومی، رستوران‌ها، پارک‌ها و دیگر تجمعات عمومی در کنار سرویس‌های بهداشتی قرار دادن صابون مایع برای شست و شوی دست الزامی است و این نکات باید توسط صاحبان این اماکن رعایت و قرار داده شود.
بدیعی خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی مراکز فروش پرندگان زنده و طیور تعطیل می‌شود تا اقدامات پیشگیرانه برای این ویروس انجام شود.
وی افزود: از همه شهروندان می‌خواهیم که ملاقات  را با بیماران خود در بیمارستان‌ها محدود کنند و از تجمع در بیمارستان پرهیز نمایند.
* دانشگاه‌ها، برگزاری جلسات و همایش‌ها تا پایان هفته تعطیل است
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: به منظور پیشگیری از وقوع بیماری کرونا تا پایان هفته از تجمعاتی مانند برگزاری جلسات و همایش‌های غیرضروری پرهیز می‌شود و در راستای سلامت دانشجویان تمام دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند.
عبدالقدیر کریمی درباره تعطیلی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه تجمعات سبب انتشار این ویروس می‌شود تا روز دوشنبه تمام مدارس تعطیل بوده و ادامه تعطیلی نیز منوط به اعلام اداره کل آموزش و پرورش گلستان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: سلامت شهروندان خط قرمز ما است و همه اقدامات در راستای پیشگیری از این بیماری خواهد بود تا سلامت شهروندان تضمین شود.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: مسابقات سوارکاری، مسابقات گروهی ورزشی و نیز کتابخانه‌های عمومی شهر نیز تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد تا با همکاری همه بتوانیم از وقوع این بیماری پیشگیری کنیم.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول