اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ماسک رایگان در مراکز بهداشتی گچساران توزیع می‌شود/ ممنوعیت خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: به زودی ماسک رایگان در مراکز بهداشتی گچساران توزیع می‌شود.

ماسک رایگان در مراکز بهداشتی گچساران  توزیع می‌شود/ ممنوعیت خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، در پی شیوع ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور متاسفانه برخی از سوداگران، استفاده از ماسک را بهانه‌ای کرده بودند تا بتوانند ماسک‌ها را با قیمت بالا در اختیار  مردم قرار دهند.

متاسفانه برخی از سودجویان ماسک ‌های بهداشتی را چندین برابر قیمت به فروش  می رساندند و یا اینکه از فروش ماسک‌ها امتناع  می‌‌کردند.

 در این باره سهراب صیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از سوی وزارت بهداشت و درمان ماسک های بهداشتی خریداری شده و در چند روز آینده به صورت رایگان در اختیار مراکز خدمات جامع سلامت  از جمله  پایگاه‌های سلامت، خانه‌ها و مراکز بهداشت قرار خواهد گرفت و تحویل خانواده داده می‌شود.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه هر یک از خانوار  در مراکز  بهداشت پرونده مشخص وجود دارد، گفت: با این روش می‌توان ارائه ماسک را کنترل کرد.

 وی با بیان اینکه  خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع خواهد شد، عنوان کرد: ماسک های بهداشتی که در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود به صورت رایگان در اختیار مراکز بهداشتی و درمانی قرار خواهد گرفت.

 صیدی در ادامه ابراز کرد: در حال حاضر موردی از ویروس کرونا  در شهرستان گچساران گزارش نشده است.

 وی ادامه داد: انتظار می‌رود که شهروندان  به شایعاتی مربوط به ویروس کرونا که در فضای مجازی و رسانه ها غیرمعتبر منتشر می شود  توجه نکنند و  اخبار تایید شده را از منابع رسمی دریافت کنند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران  با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این بیماری رعایت اصول  بهداشتی و  بهداشت اولیه  فردی و اجتماعی ضروری است، گفت: شست وشوی مدام دستها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده و جلوگیری از عطسه و سرفه بسیار ضروری است.

این مسوول با بیان اینکه  علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا از جمله تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس میتواند از علائم این ویروس باشد،  بیان کرد: ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه، دست دادن و روبوسی  با فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده اند انتقال می یابد.

صیدی استفاده از ماسک‌  در مکان‌های عمومی را ضروری دانست و گفت:  همه افراد در معرض این بیماری هستند اما افراد مسن، بیماری های قلبی، آسم، ریوی، دیابتی، فشارخون بالا، کلیوی آسیب پذیر‌تر هستند.
صیدی خاطر نشان کرد: استفاده  از ویتامین c، سبزیجات و میوه‌جات زیاد، مایعات موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در مقابل ویروس کرونا مقاوم عمل می‌کند.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول