اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جمع‌آوری یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در نهاوند

مسئول زکات و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی نهاوند گفت: بیش از یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در نهاوند جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در نهاوند

حجت‌الاسلام مصطفی عبدالملکی امروز در گفت‌وگو با فارس در نهاوند اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت غلات در نهاوند تاکنون بیش از یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات‌ توسط کشاورزان شهرستان نهاوند پرداخت شده است.

وی افزود: امسال میزان تفاهمنامه و تعهد شهرستان برای جمع‌آوری زکات ۲ میلیارد تومان تعیین شد که یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آن مربوط به نهاوند و ۶۰۰ میلیون تومان آن مربوط به بخش خزل بوده است.

مسئول زکات و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نهاوند گفت: از مجموع تعهدات جمع‌آوری زکات برای نهاوند و منطقه خزل به ترتیب نزدیک به یک‌میلیارد و ۷۰  میلیون تومان و ۵۵۰ میلیون تومان تحقق یافته است.

وی در خصوص نحوه پرداخت زکات از سوی کشاورزان اظهار کرد: حدود نیمی از این مبالغ به صورت نقدی به ستاد زکات شهرستان پرداخت شده و مابقی نیز تحت نظر شورای زکات هر روستا هزینه شده است.

عبدالملکی مصرف زکات در روستاها را عموما در زمینه امور عام‌المنفعه ذکر کرد و افزود: زکاتی که در هر روستا زیر نظر شورای زکات هزینه شده عمدتا نقدی و یا به صورت تهیه کالا برای رفع نیاز محرومان بوده که صرف تهیه معیشت، خرید جهیزیه، درمان بیماران، تهیه مایحتاج تحصیلی و دیگر موارد عام‌المنفعه شده است.

وی استعدادهای شهرستان را در زمینه زکات بسیار بالاتر از رقم‌های فعلی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت شاغل شهرستان در بخش کشاورزی فعالیت دارند لذا در صورتی که زکات از طرف همه آنها پرداخت شود گام مهمی در توسعه و آبادانی هر منطقه برداشته می‌شود.

مسئول زکات و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد نهاوند گفت: به منظور اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت زکات با همکاری مبلغان اداره تبلیغات اسلامی جلساتی برای کشاورزان در سطح روستاها برگزار می‌شود و سرفصل‌های زکات و نیازمندی‌های فقرا در قالب بروشور تهیه و در اختیار کشاورزان گذاشته می‌شود.

وی از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی پرداخت زکات نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته سهمیه جمع‌آوری زکات در نهاوند ۸۰۰ میلیون و در خزل ۴۰۰ میلیون تومان بود که به طور کامل تحقق یافت.

عبدالملکی افزود: امسال این رقم در نهاوند یک‌میلیارد و ۷۰ میلیون تومان و در خزل حدود ۵۵۰ میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول