اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا شبیه بیماری آنفوانزا است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: بیماری کرونا همان مراقبت‌های آنفوانزا فصلی را دارد و فقط میزان سرایت این بیماری شدیدتر از بیماری آنفوانزا است.

اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا شبیه بیماری آنفوانزا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، صادقی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا شبیه به بیماری آنفولانزا است، اظهار کرد: میزان مرگ ومیر بیماری آنفولانزا به مراتب بالاتر از بیماری کرونا است فقط برای بیماری کرونا ویروس، باید دقت وبررسی‌های لازم برای اقدامات پیشگیرانه بیشتر از آنفوانزا انجام شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ویروس کرونا عامل عفونت‌های تنفسی می‌شود بنابراین برای پیشگیری از این بیماری به طور مرتب دست‌ها با صابون شسته شود و افرادی که دچار ناراحتی‌های تنفسی هستند بهتر است از ماسک استفاده کنند، عنوان کرد: اگر کسی دچار سرما خوردگی است حتما دستمال کاغذی‌های مصرف شده را باید در سطح زباله درب دار قرار دهند و برای جلوگیری از انتشار سرماخوردگی از ماسک بخصوص در مکان‌های شلوغ مانند اتوبوس و مترو استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راهکار از شیوع بیماری است، افزود: افرادی که دچار علائم سرماخوردگی هستند بهتر است تا بهبودی کامل در منزل بمانند و اگر علائمی مثل تب شدید، تنگی نفس داشتند به مراکز درمانی برای انجام مراقبت‌های ویژه مراجعه کنند.

صادقی با بیان اینکه مصرف میوه و سبزی می‌تواند بدن را در مقابل ابتلا به بیماری مقاوم کند، ابراز کرد: مواد غذایی حاوی ویتامین c وa  می‌تواند بدن فرد را برای عدم ابتلا یا بهبودی سریع بیماری آماده کند علاوه براین مصرف سبزی‌هایی مانند اسفناج سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: مصرف مایعات گرم، چای، شیر گرم و سوپ، آش می‌تواند در بهبودی بیمار موثر باشد.

وی عنوان کرد: اگر فردی علائم بیماری کرونا را در خود مشاهده کرد می‌تواند به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کند تا آزمایشات اولیه برای بیمار انجام شود و در صورت مثبت بودن آزمایشات اولیه، نمونه برداری برای فرد انجام می‌شود که ظرف مدت ۲۴ ساعته نتیجه آزمایش مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول