اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

کانون بانوی فرهنگ ۳ ساله شد/ «دخترخاله‌ها» از راه رسیدند

مراسم جشن ۳ سالگی کانون بانوی فرهنگ و آیین اختتامیه مسابقه کلمات روضه‌خوان از روز گذشته در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

کانون بانوی فرهنگ ۳ ساله شد/ «دخترخاله‌ها» از راه رسیدند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم جشن سه سالگی کانون بانوی فرهنگ و آیین اختتامیه مسابقه کلمات روضه‌خوان از روز گذشته در فرهنگسرای انقلاب برگزار شد.

بر اساس این گزارش سارا عرفانی دبیر کانون بانوی فرهنگ با بیان اینکه ۳ سال پیش کانون آغاز به کار کرد، گفت: کانون بانوی فرهنگ از ابتدا و سه سال پیش کار خود را شروع کرد. هدف از این آغاز به کار همگرایی و هم‌افزایی نویسندگان زن بود. ما تفکیک جنسیتی نداشتیم، صرفا به این دلیل که ممکن بود مادران سخت‌تر در این برنامه‌ها حضور داشته باشند، سعی در تسهیل برنامه داشتیم، حتی گاهی سعی‌مان این بود اتاق بازی کودک و مهدکودک هم کنار نشست‌ها هماهنگ شود.

در این مراسم قاسم صرافان به شعرخوانی پرداخت. همچنین آمنه اسماعیلی از اعضای کانون بانوی فرهنگ، خاطره‌ای را برای حاضران بازگوکرد و در ادامه از کتاب «دخترخاله‌ها» نوشته نیلوفر مالک رونمایی شد.

فائضه غفار حدادی از اعضای دیگر کانون در بخش تجربه‌نگاری به بیان مطالبی پرداخت و در ادامه نیلوفر مالک بیانیه هیأت داوران مسابقه کلمات روضه‌خوان را قرائت کرد و اعلام کرد که ۵ داستان برگزیده و تقدیری انتخاب شدند.

وی گفت: نوشتن داستان کوتاه کوتاه، ساده نیست. سادگی عنصری از داستان کوتاه کوتاه است، اما ماهیت آن نیست. داستان قواعد و سختی‌های خود را دارد، کوتاهی و کوچکی را ساده نبینیم. یک داستان‌نویس باید از تکرار داستان‌های مشابه دوری گزیند. خلاقیت کلید هر داستان و بلکه ذات آن است. متأسفانه خلاقیت در فرم و محتوا در عموم داستان‌ها کم‌رنگ بود.

در این مراسم راضیه سلیمی از مازندران، زینب گلستانی از آبادان و مهدیه مظفری تقدیر شدند، اما داوران این مسابقه هیچ اثری را به عنوان برگزیده معرفی نکردند و در ادامه امیر شادپور از خوزستان و فائضه غفار حدادی مشترکاً به عنوان نفر دوم معرفی شدند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول