اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت می‌شوند/ افزایش ۵۰ درصدی جایزه دانشجویان نمونه

بیست و هشتمین جشنواره دانشجویان نمونه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت می‌شوند/ افزایش ۵۰ درصدی جایزه دانشجویان نمونه

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، بیست و هشتمین جشنواره دانشجویان نمونه با هدف نکوداشت و تجلیل از برگزیدگان مرحله کشور با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اکنون در نهاد ریاست جمهوری در حال برگزاری است.
مجتبی صدیقی در این مراسم از افزایش ۵۰ درصدی مبلغ جایزه نقدی دانشجویان نمونه امسال خبر داد و گفت: دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت و کمک می شوند، همچنین دانشجویان در مقاطع پایین‌تر می‌توانند بدون آزمون در دوره بالاتر شرکت کنند.

وی در تشریح جزئیات برگزاری این جشنواره افزود: جشنواره دانشجویان نمونه در دولت تدبیر و امید به شکل منظم برگزار شده است. از برگزاری این جشنواره سه هدف را پیگیری می کنیم؛ اول اینکه از تلاش‌های دانشجویان نخبه کشور و زحمات اساتید آنها که این دانشجویان را تربیت کرده اند تقدیر شود و هدف دوم نیز به منظور ایجاد انگیزه برای سایر دانشجویان است تا آنها نیز با دیدن این دانشجویان نمونه‌های کشوری ترغیب و تشویق شوند و این مسیر را دنبال کنند.
صدیقی در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره فوق این است که از این فرصت استفاده کنیم تا مسائل حوزه آموزش عالی در حوزه پزشکی و غیرپزشکی را به گوش مسئولان برسانیم تا امکانات و تجهیزات حمایت از این دانشجویان افزایش یابد.
رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به بازنگری آیین‌نامه دانشجویان نمونه گفت: امسال با بازنگری آیین نامه دانشجویان نمونه، سخت‌گیری‌ها بیشتر شد تا بهترین‌ها انتخاب شوند؛ در حوزه آموزش و پژوهش امتیازها سخت‌تر و جدی‌تر شد. برهمین اساس تعداد دانشجویان نمونه در این دوره نسبت به سال گذشته کمتر هستند. هدف ما این بود که فردی که به عنوان دانشجوی نمونه معرفی می‌شود در آن هیچ تردید، شک و شبهه وجود نداشته باشد.

*فردی به عنوان دانشجوی نمونه معرفی می‌شود در آن هیچ تردید، شک و شبهه وجود نداشته باشد
صدیقی از افزایش جایزه نقدی منتخبان دانشجوی نمونه امسال خبر داد و گفت: کاهش تعداد دانشجویان برای افزایش کیفیت جشنواره این فرصت را ایجاد کرد که بتوانیم جایزه نقدی برگزیدگان را افزایش دهیم؛ به طوری که جایزه نقدی دانشجویان کارشناسی بیش از ۵۰ و دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد نیز تا ۵۰ درصد افزایش یافت.
معاون وزیر علوم درخصوص تسهیلات و امتیازات اختصاصی به دانشجویان نمونه نیز اظهار داشت: دانشجویان دکتری نمونه برای استفاده از فرصت تحقیقاتی حمایت و کمک می‌شوند. دانشجویان در مقاطع پایین‌تر می‌توانند بدون آزمون در دوره بالاتر شرکت کنند. همچنین این دانشجویان به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند و از امتیاز برای جذب به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها برخوردار هستند.
رئیس سازمان اموردانشجویان در پایان تاکید کرد: امسال دانشگاه آزاد اسلامی همانند سایر زیر‌ نظام‌های آموزش عالی در این جشنواره شرکت کرد و براساس شاخص‌های خود دانشجویان نمونه را معرفی کرد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول