اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

مستندی درباره تنها تولیدکننده پنیر قرمز/ فراخوان هفدهمین جشنواره «نهال»

فیلم مستند «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» به کارگردانی عزت الله پروازه با موضوع تعطیلی تنها کارخانه ولید پنیر قرمز سنتی در ایران آماده نمایش شد.

مستندی درباره تنها تولیدکننده پنیر قرمز/ فراخوان هفدهمین جشنواره «نهال»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، کتاب «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» نوشته اسپنسر جانسون از مهمترین کتابهای حوزه روانشناسی شخصیت است. در این داستان، چهار موجود خیالی وجود دارند (با رفتارهای کاملاً متفاوت) دو آدم کوچولو با نامهای هِم و هاو و دو موش با نامهای اسنیف و اسکاری و فیلم مستند «چی کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» با الهام از این کتاب و سرنوشت شخصیت‌های آن ساخته شده است.

شخصیت محوری و اصلی این مستند، حسین الماسی مالک تنها کارگاه تولید پنیر قرمز هلندی سنتی در ایران است که در تازه‌شهر سلماس در آذربایجان غربی زندگی می‌کند و به واسطه نگاه سنتی او اکنون کارگاهش با خطر تعطیلی و ورشکستی مواجه شده است و حالا به کمک یک روانشناش و با خواندن کتاب «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» باید بتواند تصمیم درستی برای آینده کسی و کار خود اتخاذ کند.

در این فیلم با نزدیک شدن به شخصیت اصلی فیلم در می‌یابیم که در مقاطعی به سبب کیفیت بالای محصول حتی از کشورهایی نظیر هلند و سوئیس نیز درخواست انتقال خط تولید به آقای الماسی داده شده است اما او که همواره معتقد به کار در ایران بوده با تمام پیشنهادها مخالف کرده و حالا باید مشکلات فراوانی که کارگاهش را تهدید می‌کند را طوری مدیریت کند تا تنها کارگاه تولید پنیر قرمز هلندی سنتی در ایران همچنان بتواند به فعالیت ادامه دهد.

فیلم مستند «چه کسی پنیر مرا جابجا کرد؟» به کارگردانی عزت الله پروازه و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر تولیده شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

* فراخوان هفدهمین دوره جشنواره  فیلم کوتاه دانشجویی نهال

به گزارش روابط عمومی جشنواره، فراخوان هفدهمین دوره جشنواره نهال منتشر شده و دبیرخانه جشنواره آماده دریافت آثار دانشجویان در سه بخش فیلم‌کوتاه (داستانی، مستند،تجربی و انیمیشن) ، عکس و پوستر و فیلم‌نامه کوتاه است.
در این دوره از جشنواره همچنین دبیرخانه در «بخش ویژه شهر تهران» پذیرای آثار دانشجویان در قالب‌های یاد شده است.
صاحبان اثر می‌توانند پس از ثبت اثر خود در وبسایت رسمی جشنواره، آن را تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ به آدرس دفتر جشنواره ارسال کنند.
هفدهمین دوره نهال به دبیری عماد حسینی فرد و با شعار«سینما، زبان جهانی»، با هدف کشف و معرفی استعدادهای جوان سینما و بسترسازی نمایش و رقابت آثار دانشجویان در نیمه دوم خردادماه سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد.
آدرس دفتر جشنواره: خیابان انقلاب، روبه‌روی بوستان دانشجو، کوچه بالاور، پلاک دوم، طبقه پنجم
ثبت نام، کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قوانین و جوایز دوره هفدهم در: www.nahalfestival.ir

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول