اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

امارات بار دیگر برای ژنرال حفتر در لیبی سلاح فرستاد

دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، اعلام کرد که امارات همچنان به شبه‌نظامیان تحت امر ژنرال حفتر سلاح و مهمات می‌فرستد.

امارات بار دیگر برای ژنرال حفتر در لیبی سلاح فرستاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السرّاج» از ارسال دو محموله تسلیحات به وسیله هواپیما به این کشور از مقصد امارات خبر داد.

این دولت عصر جمعه (دوم اسفند) در حساب توییتری خود اعلام کرد که نیروهای ارتش تحت امر دولت وفاق ملی امروز ورود دو هواپیمایی باری حامل تجهیزات نظامی و تسلیحات به یکی از پایگاه‌های نظامی در جنوب شهر «المرج» را رصد کرده‌اند. این پایگاه در اختیار شبه‌نظامیان ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» است.

هواپیماهای به کار گرفته شده در ارسال تجهیزات نظامی به نیروهای حفتر، از نوع روسی «ایلوشین» بوده است. دولت وفاق ملی لیبی پیش تر از این نیز از ارسال تسلیحات نظامی از امارات با هواپیماهای روس خبر داده بود.

دولت وفاق ملی لیبی سال ۲۰۱۵ بر اساس توافقی که با نظارت سازمان ملل در مغرب به دست آمده، تشکیل شده و از سوی جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده است. با این حال، کشورهای مصر، امارات، عربستان سعودی در طول این سال‌ها از حفتر که تلاش می‌کند شهر طرابلس، محل استقرار دولت سراج را اشغال کند، حمایت سیاسی، رسانه‌‌ای و تسلیحاتی می‌کنند.

در مقابل نیز، کشورهای ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی لیبی حمایت می‌کنند و پارلمان ترکیه دی ماه با اعزام نیروی نظامی برای حمایت از این دولت موافقت کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول