اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی/ از برف تا بهار

دومین روز اسفند، در میان برف و مه و سرما، مردم استان آذربایجان‌شرقی حماسه‌ای دیگر را با سرانگشتان مصمم خود ثبت کردند.

انتخابات مجلس یازدهم در آذربایجان شرقی/ از

خبرگزاری فارس از تبریزمحبوبه شمس: استان آذربایجان شرقی که پس از تهران، یکی از استان های است بیشترین تعداد نمایندگان ملت را به خود اختصاص داده، در طول تاریخ این مرزوبوم  نقشی بی بدیل در عرصه قانون‌مداری داشته است.

نقشی که سابقه اش شانه به دوران استقرار مشروطه می‌زند؛ وقتی دلاوران تبریزی تا پای جای پای مشروطه ایستادند و بعد از استقرار نظام قانون خواهی، مجلس شورای ملی با حضور نمایندگان این شهر رسمیت می‌یافت.

هوای مه آلود و فضای برفی شهرهای استان آذربایجان‌شرقی در دوم اسفندماه با حضور پرشور و شعف مردم در پای صندوق‌های رأی حال و هوایی بهاری به خود گرفته و مردم با سعه صدر در صف‌های طولانی اخذ رأی، پایبندی خود به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و شهدایی که در این راه جان نثار کرده‌اند را به اثبات رساندند.

حضور قشرها و رده‌های سنی مختلف مردم از رأی اولی‌ها گرفته تا مردان و زنان کهنسال حماسه‌ای همه‌گیر و زیبا را در شعب اخذ رأی استان رقم زده و همگی عشق به کشور و نظام اسلامی و وفاداری به خون شهیدان را عامل این حضور پرشور خود می‌دانند.

پس از مدت‌ها تلاش نفس‌گیر و صرف هزینه‌های بالا برای برخی نمایندگان و مشارکت صدها نفر برای راهیابی نامزد مورد حمایتشان به خانه ملت، چند گام بیشتر تا مشخص شدن منتخبان معتمد مردم باقی نمانده‌است.

خانه ملت در یازدهمین گام خود برای استقرار قانون‌مداری، میزبان 19 نماینده از استان آذربایجان‌شرقی خواهد بود که 6 نفر از ایشان از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو راهی مجلس خواهند شد.

باید منتظر بود و دید این بهارستان یازدهم چشم انتظار چه کسانی است...

انتهای پیام/ ۶۰۰۲۱/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول