اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تاکنون تخلف خاصی به هیات بازرسی گزارش نشده است

رئیس کمیته بازرسی ستاد انتخابات استان کردستان گفت: تاکنون مورد خاصی از تخلف به هیات بازرسی گزارش نشده است.

تاکنون تخلف خاصی به هیات بازرسی گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهرام ملکی عصر امروز در ستاد انتخابات استان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: براساس ماده 25 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی وزارت کشور به منظور کنترل صحت و سلامت انتخابات و ایجاد زمینه مشارکت مطلوب مردم بحث‌های نظارت را به صورت جدی مورد توجه قرار می‌‌گیرد تا مردم با اطمینان خاطر در این عرصه شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در استان‌ها یکی از معاونین استاندار مسئول نظارت بر انتخابات هستند که این مسئولیت در استان نیز به عهده ما گذاشته شده است.

ملکی عنوان کرد: در همین راستا برای تمام شعبه اخذ رای موظف هستیم بازرسین ثابت و سیای را مشخص کنیم که در استان کردستان یک‌هزار و 234 شعبه اخد رای داریم که براساس تقسیم‌کاری که انجام شده است در کل شهرستان‌ها هیات‌های بازرسی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: روسا هیات‌های بازرسی موظف هستند که به تعداد صندوق‌های ثابت و سیار در شهرها و روستاها بازرس معرفی کنند تا روند صحت و سلامت انتخابات را در آن شعب رصد کنند.

رئیس هیات بتزرسی ستاد انتخابات استان کردستان اضافه کرد: ما در سطح استان با هماهنگی که بین هیئت اجرایی و هیئت نظارت انجام شده است 990 نفر از افرادی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند مشغول بازرسی از شعبات اخذ رای در سطح استان هستند.

وی گفت: با توجه به رصدی که در سطح شهرستان‌ها داشته‌ایم تا این لحظه مشکل و مورد خاصی که روند برگزاری انتخابات را مختل کند، نداشته‌ایم.

ملکی افزود: حضور مشارکت مردم ثابت کرده شرایط مطلوب برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده و امیدواریم این روند تا پایان مهلت تعیین شده ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر مواردی خاصی باشد بازرسین موظف شده‌اند در کوتاه‌ترین زمان موارد را به بازرسین شهرستان‌ها اعلام کنند.

ملکی گفت: به طور ویژه هم براساس برنامه وزارت کشور برای هر شهرستان یک بازرس ویژه تعیین شده که این بازرس ویژه علاوه بر هماهنگی با استان به صورت مستقیم با دفتر بازرسی وزارت کشور ارتباط دارد و موظف هستند زمان شروع انتخابات و جاهایی که شرایط مطلوب دارند به وزارت کشور به صورت مستقیم انتقال دهند.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان کردستان اذعان کرد: خوشبختانه تا این لحظه موضوع خاصی در استان نداریم و شرایط به طوری فراهم شده که مردم بتوانند مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی تاکید کرد: گزارش تخلف خاصی که نیاز به رصد داشته باشد تا این لحظه به ما داده نشده است.

ملکی با بیان اینکه مباحثی به صورت موردی وجود داشته که بلافاصله رصد و رفع مشکل شده است، گفت: برای جلوگیری از برخی تخلفات خرید رأی با ثبت عکس از تعرفه به گونه‌ای اعلام کرده‌ایم که با مسالمت افراد را متقاعد کنند که از گرفتن عکس از برگه تعرفه خودداری کنند.

وی تصریح کرد: خرید و فروش رأی توهین به شعور سیاسی مردم است و در صورت مشاهده برخورد قاطع خواهد شد.

ملکی اضافه کرد: در مجموع تا این لحظه تخلف که منجر به اخلال در روند انتخابات شود در کردستان نداشته‌ایم.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول