اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مردم گلستان 255 هزار تعرفه رأی در صندوق انداختند

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از مشارکت 20 درصدی مردم استان در 6 حوزه انتخابیه خبر داد و گفت: پس از 6 ساعت از آغاز انتخابات مجلس یازدهم و تا ساعت 14 امروز مردم استان گلستان 255 هزار تعرفه رأی در صندوق انداختند.

مردم گلستان 255 هزار تعرفه رأی در صندوق انداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی صبح امروز در ستاد انتخابات استانداری گلستان اظهار کرد: از ساعت 8 صبح رای گیری در سراسر استان گلستان آغاز شده است، و مردم تا ساعت 14 امروز حدود 255 هزار تعرفه در صندوق رأی انداختند.

وی حضور مردم پای صندوق‌های رأی را بسیار خوب ارزیابی و تصریح کرد: روند برگزاری انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به خوبی در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان از مردم خواست تا مشارکت در انتخابات را به لحظات پایانی موکول نکنند، افزود: مردم سعی کنند برای جلوگیری از تراکم و ازدحام جمعیت سریعتر آرای خود را به صندوق بیندازند.

چراغعلی با اشاره به مشارکت حدود 20 درصدی گلستانی‌ها در انتخابات مجلس یازدهم بیان کرد: روند مشارکت مردم لحظه به لحظه در حال افزایش است که حکایت از علاقه و ارادت مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش فارس؛ ماراتن نامزدهای بهارستان همزمان با سراسر کشور در استان گلستان کلید خورد، در این گردونه سیاسی پس تائید صلاحیت‌ها و انصراف‌ها قرار است 128 کاندیدای گلستانی در ۶ حوزه انتخابیه به رقابت بپردازند، تا تکلیف کرسی‌های سبز بهارستان در خانه ملت مشخص شود؛ سرانگشت مردم سرنوشت هفت کرسی خانه ملت را برای نمایندگان استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین خواهد کرد.

استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک میلیون و۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند و ۷۱ هزار نفر به عنوان رای اولی در انتخابات مجلس یازدهم در استان گلستان شرکت می‌کنند.

در این دوره از انتخابات ۱۳۸۹ شعبه اخذ رأی در سراسر استان پیش‌بینی شده است و این تعداد شعب نسبت به ادوار گذشته چهار درصد افزایش نشان می‌دهد، از این تعداد شعب یک‌هزار و ۱۰۰ شعبه ثابت و ۲۸۹ شعبه سیار هستند و تعداد ۵۸۵ شعبه شهری و ۸۰۴ شعبه روستایی در سطح استان تدارک دیده شده است.

تعداد صندوق‌های آرا به منظور تسهیل دسترسی مردم به شعب اخذ رای افزایش یافته است و در توزیع و جانمایی شعب با توجه به سهولت رای‌گیری مردم تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده تا میزان مشارکت سیاسی در استان افرایش یابد، در این میان ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی در حوزه‎های ستادی و اخذ رأی فعال هستند.

از دیگر تدابیر اندیشیده شده برای تسریع رای‌گیری، تحویل یک‌هزار و ۶۷۴ دستگاه احراز هویت به استان گلستان است که هر شعبه یکی از این دستگاه‌ها دارد، علاوه بر این تعداد ۲۸۵ دستگاه احراز هویت به صورت ذخیره وجود دارد تا در صورتی که در شعب مشکلی پیش بیاید از این دستگاه‌ها به صورت جایگزین استفاده شود.

بررسی سند موفق کارنامه مشارکت سیاسی انتخابات مردم استان گلستان در ادوار گذشته نشان می‌دهد که مردم با حضور حداکثری پای صندوق‎های رأی خالق حماسه سیاسی شدند به طوریکه مردم این استان در مرحله نخست هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۲ با ۷۰۴ هزار و ۴۷۹ رای ماخوذه و یک میلیون و ۶۷ هزار و ۷۳۹ چمعیت واجد شرایط، مشارکت ۶۵.۹۸ درصدی را رقم زدند.

انتهای پیام/83001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول