اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

انتخابات تعیین سرنوشت مردم است/ خرید و فروش رای جرم محرز است

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: شرکت در تعیین سرنوشت ۴ ساله سیستم قانونگذاری و نظارتی کشور از حقوق ملت است و مردم با شرکت در انتخابات و انتخاب افراد اصلح و تراز انقلاب اسلامی و خدمتگزار مردم از حق خود دفاع نمایند.

انتخابات تعیین سرنوشت مردم است/ خرید و فروش رای جرم محرز است

رئیس سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: از آنجایی که وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری است، لذا مردم نمایندگانی انتخاب کنند که قوانین مبتنی بر شرع مقدس اسلام و قانون اساسی وضع کنند.

رسول بهرامی پور با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس دو وظیفه مهم به عهده دارند عنوان کرد: یکی از این وظایف قانون‌گذاری است که براساس اصل 71 قانون اساسی در عموم مسائل کشور در حدود مقرر در قانون اساسی قانون‌گذاری می‌کنند و وظیفه دیگر نماینده مجلس نظارت از طریق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور، سؤال، استیضاح، رسیدگی به شکایات از کار قوای سه‌گانه و دیگر امور نظارتی است.

وی همچنین اولین وظیفه نمایندگان مجلس را قانون گذاری دانست و تاکید کرد: امروز و در شرایط فعلی نیاز جامعه اسلامی به نمایندگانی شجاع، ولایتمدار،انقلابی، فساد ستیز، عدالت خواه ،مدافع ارزشها و حقوق ملت دو چندان احساس می شود.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان اظهار داشت با گذشت 41 سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی همه باید براساس قانون عمل و از قانون تمکین کنند و در عرصه انتخابات نیز رعایت قانون از سوی همگان، مردم، مجریان، ناظران، سیاسیون و کاندیداها امری ضروری است.

بهرامی‌پور با اشاره به لزوم توجه به این فرمایش امام امت که فرمودند «همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، برخلاف رأی شما باشد هم باید بپذیرید» عنوان کرد:در گام دوم انقلاب اسلامی حرکت بر مبنای قانون و گسترش فرهنگ قانون‌مداری و عدالت گستری ضروری است.

وی در ادامه گفت براساس قانون خرید و فروش آرا، رأی گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد، تهدید یا تضییع در امر انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رأی دادن بیش از یکبار و اخلال در امر انتخابات همه از رفتارهای مجرمانه بوده که در قانون جرم انگاری شده و لازم است همه از انجام این اقدامات پرهیز کنند.

بهرامی‌پور ابراز امیدواری کرد که با حضور با صلابت مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب نمایندگان اصلح و در تراز انقلاب اسلامی شاهد تشکیل یک مجلس انقلابی و قانون‌مدار باشیم که نوید‌دهنده  تشکیل تمدن نوین اسلامی باشد.

انتهای پیام/ح
 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول