اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مشق عزت در آذربایجان + فیلم

امروز من، تو و ما قرار است، دست در دست هم دهیم و زنجیری شویم به بزرگی تمام مرزهای آبی و خاکی وطنم. امروز این زنجیره انسانی حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد. حرف‌هایی برای ماندن ،حرف‌هایی برای بالندگی، رشد و شکوفایی هرچه بیشترت ای ایران پر گهر.

مشق عزت در آذربایجان + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ، امروز دوم اسفندماه 1398 روز وعده دیدار برای آفرینش حماسه دیگر مردم بزرگ ایران است که از ابتدای آغاز انتخابات با تجمع پرشور در شعب اخذ رای سهم خود از کشور را نشان داده‌اند.

ایران من، چقدر نوشتن از تو سخت است. قلم از لغزش باز می‌ایستد و قلب با تپشی بی‌امان از آرام تپیدن نافرمانی می‌کند.

انگار می‌داند که برای بودنت و ماندگاری نامت چه جان‌ها فدا شده است و هنوز نیز می‌شود. اینجا جان تحفه‌ای ناچیزست برای پاسداشت ذره ذره خاکت.

اینجا برای نگاهبانی از تو، خطر کردن عین نوش است. در دیروزی نچندان دور، مردی از جنس خورشید، فرمان قیام علیه طاغوت زمانه را صادر کرد و آن روز مردان و زنان این سرزمین رخت پولادین بر تن اراده‌هایشان کردند و با تمام نداشته‌هایشان به قلب طاغوت تاختند. آری ما آزموده این راهیم.

همان راهی که شهدایمان امتحان‌های سختشان را در فکه و مجنون با نمراتی بالا دادند. جان چه ارزشی دارد، برای همیشه سرافراز ماندن تو.

بارها و بارها و صدها و هزاران بار دیگر نیز آزمودیم اراده‌هایمان را و هر بار در سایه بزرگمردی از تبار نور، با سرافرازی بیرون آمدیم از امتحانات سخت و طاقت‌فرسا.

امروز نیز عرصه، عرصه آزمون است و میدان، مردان و زنان پولادین این سرزمین را فرا می‌خواند برای اهتزاز نام زیبایت تا همیشه تاریخ، بر بلندای مام وطن.

امروز من، تو و ما قرار است، دست در دست هم دهیم و زنجیری شویم به بزرگی تمام مرزهای آبی و خاکی وطنم. امروز این زنجیره انسانی حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد. حرف‌هایی برای ماندن ،حرف‌هایی برای بالندگی، رشد و شکوفایی هرچه بیشترت ای ایران پر گهر.

آری امروز من، تو و ما قرار است دست در دست هم دهیم و زنجیری شویم به بزرگی تمام مرزهای آبی و خاکی وطنم. امروز این زنجیره انسانی حرف‌هایی زیادی برای گفتن دارد.حرف‌هایی برای ماندن،حرف‌های برای بالندگی، رشد و شکوفایی هرچه بیشترت ای ایران پر گهر.


*** ماراتن 300 نفر برای رسیدن به 19 کرسی سبز بهارستان

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از آغاز رای‌گیری در 3 هزار و 53 شعبه در استان خبر داد و اظهار داشت: در استان 2 میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

علیار راستگو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه 62 هزار نفر از عوامل برگزاری انتخابات در آذربایجان‌شرقی هستند، یادآور شد: در آذربایجان‌شرقی 2 میلیون و 977 هزار و 896 نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد 145 هزار و 293 نفر به برای اولین بار واجد شرایط رای دادن می‌شوند.

وی ادامه داد: در شهرستان تبریز یک میلیون و 379 هزار و 770 نفر واجد شرایط رای دادن بوده و که در مجموع 51 درصد از این تعداد آقایان بوده و مابقی بانوان هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، آمار رأی‌ اولی‌ها در انتخابات دوم اسفند امسال را ۱۴۵ هزار و ۲۹۴ نفر اعلام کرد و گفت: 3 هزار و 53 شعبه اخذ رای در استان داریم و یک شعبه برای کسب رای اقلیت‌های مذهبی استان در تبریز مشخص شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان تبریز 800 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده که از این تعداد 683 شعبه در شهر تبریز مستقر هستند.

*** تمام مراحل انتخابات به جز شمارش آرا الکترونیکی است

 استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه همه امکانات برای انتخابات باشکوه مهیا است،گفت: ۱۳ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد و سه هزار و ۵۴ صندوق اخذ رای در شعب استان مستقر است.

محمدرضا پورمحمدی روز جمعه پس از اخذ رای خود در مسجد انگجی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران یادآور شد: یازدهمین دوره انتخابات همزمان با سایر نقاط کشور در جای جای استان آغاز شده و از همان لحظات اولیه مردم با اشتیاق و علاقه در  پایه صندوق رای حضور یافته‌اند.

وی با بیان اینکه زمان قانونی رای دهی ۱۰ ساعت است، گفت: در صورت تمدید از سوی وزارت کشور تا حداکثر ۱۲ شب رای‌گیری ادامه خواهد داشت.

پورمحمدی از شهروندان درخواست کرد: در ساعات اولیه در شعب اخذ رای حضور یابند و به ساعات پایانی رای دهی موکول نکنند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مراحل انتخابات به جز شمارش آرا الکترونیکی است، افزود: در تمام شعب دستگاه احراز هویت مستقر شده و هر آن و هر لحظه تعداد آرا مشخص است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به توصیه‌ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۹ بهمن با مردم آذربایجان متذکر شد: از هر زمان دیگری به مشارکت حداکثری مردم نیازمندیم، چراکه دشمنان به دنبال سست کردن اراده مردم هستند.

وی اضافه کرد: هر زمان که دشمن تهدید کرده جواب عکس گرفته، چراکه ملت ایران روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی دارند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: این انتخابات یکی از پایه‌های جمهوریت نظام است و در هیچ جای دنیا، آرای مردم تا این حد مهم نیست و مشارکت در هیچ جای دنیا تا این اندازه بالا نیست.

 

 


دشمنان با هر ترفندی می‌خواهند مانع حضور انقلابی مردم در انتخابات شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت:دشمنان و شبکه‌های معاند به بهانه ویروس کرونا تبلیغات راه انداختند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند، مشخص است که دشمنان عصبی هستند.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم صبح امروز در شعبه اخذ رای مسجد رادمردان در جمع خبرنگاران یادآور شد: در کار خیر باید سرعت داشت. 

وی گفت: رای‌ اولی‌ها حتما بیایند و در سرنوشت خود و کشورشان سهیم باشند تا مجلس قوی و قدرتمند داشته باشیم. 

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: صهیونیسم بین‌الملل تلاش می‌کند حضور مردم در انتخابات را کمرنگ نشان دهند. 

وی تصریح کرد: دشمنان و  شبکه‌های معاند به بهانه ویروس کرونا تبلیغات راه انداختند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند، مشخص است که دشمنان عصبی هستند. 

امام جمعه تبریز تاکید داشت:کشورمان باید قوی باشد، مجلس قوی دو رکن دارد؛ حضور پرشور در انتخابات و انتخاب اصلح. 

وی گفت:کسانی را انتخاب کنید که پایبند به آرمان‌های امام (ره) و دارای روحیه ایستادگی و مقاومت باشند.

شرکت در انتخابات رقم زدن سرنوشت و مردم‌سالاری دینی است

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: شرکت در انتخابات رقم زدن سرنوشت و مردم‌سالاری دینی است.

سردار حسین عبدی امروز  با حضور در مسجد انگجی تبریز ضمن شرکت در انتخابات و پس از انداختن رای خود به صندوق آرا در جمع خبرنگاران  بیان داشت: شرکت در انتخابات یعنی رقم زدن سرنوشت و یکی از اقدامات قابل توجه در نظام مردم‌سالاری دینی است.

وی گفت: شرکت در انتخابات یعنی رقم زدن سرنوشت و یکی از اقدامات قابل توجه در نظام مردم‌سالاری دینی است.

عبدی افزود: استکبار جهانی به شدت به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین جوانان است ولی الحمدالله مردم آگاه و به‌روز هستند و جهت پاسخ به یاوه‌گویی استکبار جهانی و دشمنان مردم در صحنه هستند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پلیس متولی تامین امنیت انتخابات است، متذکر شد: پلیس با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های موجوددر فرماندهی انتظامی استان تلاش می‌کند تا با برقراری امنیت مطلوب، شرایط برای حضور پرشور و حداکثری مردم فراهم شود. 

مردم ایران مردمان روزهای سخت هستند

فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه آذربایجان گفت: مردم ایران با حضور در تمام صحنه‌های انقلاب ثابت کردند که مردمان روزهای سخت هستند.

امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی در حاشیه انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این حق طبیعی مردم است تا در سرنوشت آینده خود دخیل باشند. 

وی با بیان اینکه هر برگ رای می‌تواند مشت محکمی بر دهان دشمنان باشد، تصریح کرد: ۴۱ سال است که دشمن شایعه‌سازی علیه ایران می‌کند و تلاش بر ایجاد شکاف بین مردم و مسوولان دارد و هر روز به‌دنبال یک راهبرد برای انجام این افکار هستند و در همگی هم شکست خورده است. 

فرمانده قرارگاه تاکتیکی ارتش سیدالشهدا (ع) خاطرنشان ساخت: مردم ایران، مردم روزهای سخت بوده و همیشه در شرایط سخت در مقابل دشمنان می‌ایستند و پشت رهبرشان را خالی نخواهند کرد.

 

 

 

انتخابات مصداق بارز و محوری برای دموکراسی دینی

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مردم با هر گرایش و سلیقه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باید پای صندوق‌های رای بیایند تا عظمت نظام اسلامی را به جهانیان آشکار کنند.

موسی خلیل‌اللهی افزود: از آحاد مردم درخواست می‌کنم با هر گرایش و برای مشارکت هر چه بیشتر در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یابند تا بار دیگر قدرت و صلابت جمهوری اسلامی به اثبات برسد چون مشارکت حداکثری کشوری مقتدر را می‌سازد.

وی با اشاره به سخنان مقام رهبری که از امروز به‌عنوان روز جشن ملی یاد کردند، این روز بزرگ را به مردم آذربایجان‌شرقی تبریک گفت و متذکر شد: این نظام الهی مبتنی بر دموکراسی مردم‌سالاری دینی است که در هیچ جای جهان همتایی برای آن نیست و مردم باید قدردان چنین نعمتی باشند.

خلیل‌اللهی، برگزاری انتخابات را مصداق بارز و محوری برای دموکراسی دینی برشمرد که در آن مردم از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در انتخابات مختلف، مستمر و مکرر حاضر شده و در تعیین سرنوشت کشور خود مشارکت داشته‌اند.

وی، معیارهای انتخاب اصلح را همان شاخص‌ها و معیارهای توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری بیان و اضافه کرد: چنانچه به رهنمودهای معظم له عمل شود، بدون تردید مجلسی قدر و کشوری قدرتمند را برای سال‌های آینده رقم خواهیم زد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد، مجلس آینده، مجلسی باشد که برای رفاه مردم و تحولات عمیق اقتصادی وارد عمل شود که تحقق این هدف جز با اعتقاد به ولایت فقیه از سوی نمایندگان ممکن نمی‌شود.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول