اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افتتاح پانزدهمین پروژه ملی پزشکی قانونی در خراسان شمالی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت:در راستای سیاست‌های عدالت در دستگاه قضا دسترسی به خدمات پزشکی قانونی برای مردم با برنامه‌ریزی که انجام‌گرفته در کل کشور ۱۵ پروژه ملی و استانی تاکنون افتتاح‌شده که برای این ۱۵ پروژه ۹ هزار مترمربعی اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح پانزدهمین پروژه ملی پزشکی قانونی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین عباس مسجدی ظهر امروز در سفر یک روزه خود به شهرستان اسفراین طی مراسمی ساختمان اداره پزشکی قانونی این شهرستان را افتتاح کرد و در این مراسم اظهار کرد: در راستای سیاست‌های عدالت در دستگاه قضا دسترسی به خدمات پزشکی قانونی برای مردم با برنامه‌ریزی که انجام‌گرفته در کل کشور ۱۵ پروژه ملی و استانی تاکنون افتتاح‌شده که برای این ۱۵ پروژه ۹ هزار مترمربعی اعتباری بالغ‌بر ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: امروز در اسفراین آخرین پروژه با حضور مسؤولین استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با تفاهم‌نامه‌ای که با استاندار محترم خراسان شمالی امضاء شد طی دو سال آینده شاهد این خواهیم بود که مردم در تمام شهرستان‌های استان خراسان شمالی از خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی قانونی برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ساختمان پزشکی قانونی اسفراین دارای دو پزشک آقا و خانم خواهد بود و تمامی معاینات و تشریح در این شهرستان انجام می‌گیرد و فقط در حوزه کمیسیون‌ها مثل سایر شهرستان‌ها از مراکز استان استفاده خواهد شد.

وی افزود: به دستور ریاست محترم جمهوری و پیگیری‌های نمایندگان مجلس و سازمان برنامه بودجه تمامی نیروهای فرار دادی پزشکی قانونی و سایر ادارات و نهادها به‌زودی تعیین تکلیف خواهند شد.

 

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: ما در سطح استان تمامی نداشت ها در حوزه پزشکی قانونی در بخش زیرساخت‌ها و تجهیزات و سایر کمبودها در قالب برنامه ۹۸ و ۹۹ تنظیم کردیم و در قالب یک تفاهم‌نامه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان با رئیس سازمان پزشکی قانونی به امضاء رساندیم که در یک برنامه زمان‌بندی شده مردم استان ما دیگر نگرانی در حوزه پزشکی قانونی در هیچ شهرستان نداشته باشند.

وی در خصوص برگزاری انتخابات دوم اسفندماه نیز ضمن تشکر از تمامی عوامل نظارتی، امنیتی و قضایی و پیشگیری و اجرایی گفت: درمجموع ۶۷ نفر از داوطلبان تأیید صلاحیت شده در سطح استان با یکدیگر رقابتی سالم داشتند که مردم ما فردا با حضور پرشور بانشاط تکلیف ۴ کرسی استان را مشخص خواهد کرد.

محمد علی شجاعی افزود: ستادهای انتخاباتی داوطلبان استان همکاری بسیار خوبی داشتند ما کمترین تخلفات را نسبت به سایر استان‌های کشور داشتیم تا این لحظه معضلی که بر روند انتخابات تأثیر گذار باشد در سطح استان نداشتیم و اطمینان دارم که فردا مردم استان خراسان شمالی همچون گذشته حضوری پرشور و بانشاط و حداکثری خواهند داشت.

تشکیل ۱۲ پرونده جرائم قضایی در خراسان شمالی تاکنون

رئیس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز گفت: با توجه به فضای همدلی بسیار خوب در سطح استان و همکاری بین تمامی دستگاه‌های متولی دست‌اندرکار در حوزه اجرایی و نظارتی و امنیتی و قضایی وجود داشت کمترین تخلف را در سطح استان داشتیم.

وی گفت: در حوزه پیشگیری که محصول تدبیر و تلاش کار همه دست‌اندرکاران بود کمترین تخلف را داشتیم اما به دلیل حجم گسترده کار انتخابات مقداری تخلفات به حوزه قضایی گزارش‌شده است و سعی کردیم در قالب پیشگیری حل‌وفصل کنیم و ۳۱ نفر از افراد را که گزارش تخلفات را داده بودند را کمتر از ۲۴ ساعت آنها را احضار کردیم ضمن اعلام مراتب و رعایت قانون بعضی از آنها را تعهد از آنان اخذ کردیم که این خودش تأثیرگذار بوده است.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری افزود: ۱۲ پرونده قضایی هم درمجموع در استان تشکیل‌شده که به‌عنوان جرائم انتخاباتی بوده که برخی از افراد بیش‌ازحد مجاز و معمول تخلفاتی داشته‌اند و این پرونده‌ها را ما به مردم قول داده‌ایم که قطعاً رسیدگی خواهیم کرد و تا مرحله نهایی ادامه خواهیم داد و احکام صادره را به اطلاع مردم خواهیم رساند که این ارامش و امنیت را در سطح استان محصول مشترک و تعامل بسیار خوب نهادهای مرتبط می‌دانیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول