اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نقش بانوان در افزایش مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی

به طور قطع بانوان تأثیر بسزایی در انتخابات دارند و بانوان به این امر واقف هستند و پُر رنگ در روز 2 اسفند ماه در انتخابات شرکت می‌کنند.

نقش بانوان در افزایش مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی

 به گزارش خبرگزار ی فارس از اصفهان، انتخابات، مهم‌ترین مؤلفه‌ نظام مردم‌سالاری دینی مبتنی بر اراده‌ مردم است و بر اساس نگرش مردم‌سالارانه، تمامی افراد جامعه، بدون در نظر داشت جنسیت و جایگاه اجتماعی، حق مساوی تصمیم‌گیری و دخالت در امور جمعی را دارند؛ در هر جامعه‌، زنان نیمی از پیکره‌ جامعه را تشکیل می‌دهند، ضمن این‌که زنان نقش مهمی را در سامان‌دهی زندگی خانوادگی و اجتماعی دارند.

حضور حداکثری بانوان در انتخابات و حضور چشمگیر آن‌ها در همه عرصه‌های مختلف نظام مانند نقش پررنگ در شکل گیری انقلاب، ایستادگی و مقاومت در 8 سال دفاع مقدس و پس از آن نیز در راستای توسعه و پیشرفت ایران همه نشان از بلوغ فکری و سیاسی بانوان دارد که همراه نظام و پا به پای مردان مشارکت خود را در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی به نمایش گذاشته‌اند.

انقلاب اسلامی سبب رشد و بالندگی زنان شده و در طول سال‌های گذشته شاهد پیشرفت‌های بانوان در عرصه‌های مختلف بوده‌ایم. در بحث مشارکت سیاسی شاهد رشد سیاسی زنان از جمله مشارکت در راهپیمایی‌ها، حضور در انتخابات مجلس و شورایاری‌ها بوده‌ایم.

با توجه به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با دو تن از بانوان فعال در عرصه سیاسی درباره حضور و مشارکت بانوان در انتخابات و نقش آن‌ها سؤال کردیم.

بانوان باید برای سرنوشت کشور فعالانه در انتخابات شرکت کنند

فاطمه سهرابی با اشاره به این‌که بانوان مانند سایر اقشار جامعه همیشه در شکل‌گیری نظام انقلاب اسلامی نقش داشتند، اظهار داشت: این بار هم تقاضا می‌کنم و هم مطمئن هستم بانوان با شور و شعور انقلابی پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و لبیک به درخواست رهبر معظم انقلاب می‌دهند که فرمودند، چشم دشمنان و دوستان به این انتخابات دوخته شده است، دشمنان نگاه می‌کنند آیا مردم از این فشارها و ددمنشی‌ها خسته شدند یا نه و دوستان هم با نگرانی نگاه می‌کنند که ببینند مردم ایران در انتخابات چگونه سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

قائم مقام جامعه زینب (س) اصفهان با بیان این‌که به طور قطع بانوان تأثیر بسزایی در انتخابات دارند و بانوان به این امر واقف هستند و پُر رنگ در روز 2 اسفند ماه در انتخابات شرکت می‌کنند، افزود: زمان زیادی از حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نگذشته و دیدیم که چه حضور پر رنگ و گرمی در راهپیمایی داشتند.

وی با بیان این‌که بانوان اگر به دنبال پیگیری مطالبات شان و بهتر شدن شرایط خود هستند در عرصه‌های مختلف از جمله سیاسی باید حضور پُر رنگ داشته باشند، بیان کرد: زنان علاوه بر حضور خود پای صندوق‌های رأی می‌توانند با ترغیب و تشویق خانواده نیز تأثیرگذاری مضاعفی بر مشارکت مردم در انتخابات داشته باشند.

سهرابی با بیان این‌که تأثیری که بانوان در شکل‌گیری ساختارهای اجتماعی و سرنوشت کشور در موقعیت‌های مختلف دارند کمتر از تأثیر آقایان نیست، عنوان کرد: بانوان باید برای سرنوشت کشور فعالانه در انتخابات شرکت کنند تا کشور به سمت و سویی تعالی و ترقی حرکت کند.

مشارکت بانوان در انتخابات، زمینه ساز نقش آن‌ها در تصمیم‌گیری‌ها است

فاطمه محمدی با بیان این‌که بر اساس صحبت‌های رهبر معظم انقلاب و امام راحل نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر است، اظهار داشت: در پیروزی انقلاب اسلامی زنان در صف اول تظاهرات بودند و مجاهدت آن‌ها سبب شد که مردها جلو بیایند و کسانی که اراده آن‌ها سست بود به واسطه مادران و همسران خود حضور پر شورتری در انقلاب داشته باشند.

دانشجوی ارشد مطالعات زنان دانشگاه اصفهان با بیان این‌که بانوان نقش اساسی و پُر رنگ در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و تأثیر بانوان در انتخابات بیشتر از آقایان است، چون وقتی یک آقا حضور پیدا می‌کند یک نفر است اما وقتی بانوان حضور پیدا می‌کنند یک خانواده را با خود می‌آورند.

وی با بیان این‌که بانوان باید به کسانی در انتخابات مجلس رأی دهند که نافع، متعهد به انقلاب و دغدغه خدمت را داشته باشند، عنوان کرد: اولین بار اسلام این نگاه را داشت که حضور سیاسی را به زنان بدهد و بعد انقلاب آن ارزش را بانوان داد، زن مجاهد یک معلم ثانی برای زنان کل جهان است،

محمدی با اشاره به این‌که زنان در پیروزی انقلاب دوشادوش مردان به صحنه آمدند، اضافه کرد: در انقلاب زنان شهیده و مبارز داریم و در راهپیمایی‌ها نقش زنان بسیار پر رنگ است و زنان انقلاب اسلامی به زنان کل دنیا که به دنبال آزادگی هستند، خط دهی می‌دهند.

دانشجوی ارشد مطالعات زنان دانشگاه اصفهان با تأکید بر این‌که زن در سایه ایمان و آگاهی به دور از فساد دنیای غرب می‌تواند نقش اول را تحولات تاریخی، سیاسی و جهانی ایفا کند، ادامه داد: زنان در سایه عفت، ایمان و دوشادوش مردان در تمام فعالیت‌های اجتماعی، علمی و سیاسی شرکت می‌کنند.

وی افزود: زنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، زن نه شرقی و نه غربی است که زن در عین عفیف و محجبه بودن می‌تواند در صحنه و عرصه‌های سیاسی و اجتماعی باشد.

محمدی با بیان این‌که زنان باید در تمام میدان‌های سیاسی و اجتماعی شرکت کنند و راه انقلاب را گم نکنند، گفت: در 2 اسفند، بانوان مانند همیشه حضورشان پُر رنگ است و در راهپیمایی 22 بهمن هم این حضور را نشان دادند و با وجود شرایط سخت جامعه هیچ چیزی نمی‌تواند آن‌ها را از پای درآورد و با خانواده خود همراه می‌شوند و با وجود نواقص و کم کاری بعضی از مسؤولان پشت نظام و رهبر معظم انقلاب هستند و کمک می‌کنند که جامعه به رشد خود برسد.

دانشجوی ارشد مطالعات زنان دانشگاه اصفهان با تأکید بر این‌که سرنوشت ایران سرنوشت همه است و ما باید اسلام را حفظ کنیم، افزود: باید در انتخابات همه مردم شرکت کنند تا مجلسی نشود که واسطه حضور عناصر غیرصالح و غرب‌گرا شود.

شرکت بانوان در فعالیت‌های سیاسی باید همپای مردان باشد

وی با بیان این‌که شرکت بانوان در فعالیت‌های سیاسی باید همپای مردان باشد چون امور سیاسی مربوط به طبقه و جنس خاصی نیست، بیان کرد: کل جهان تصدیق می‌کند که زنان ایران با حضور در میدان‌های انقلابی برترین زنان دنیا هستند.

محمدی با تأکید بر این‌که بانوان باید نگرش و مطالعه سیاسی داشته باشند تا دشمن با یک آبنبات ترش آن‌ها را جذب خود نکند، عنوان کرد: زنان باید مطالعات سیاسی داشته باشند تا درگیر ظاهر بزک کرده غرب نشوند.

دانشجوی ارشد مطالعات زنان دانشگاه اصفهان با بیان این‌که زنان کشورمان برای پیشرفت و ترقی بسیار جا دارند، گفت: امروز دشمن آشکارا و پنهان به مقدسات اسلام حمله می‌کند و اگر جایی هم ساکت است در حال توطئه است.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی زمینه ساز افزایش سهم آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های کلان استانی و کشوری است که برای توسعه و پیشرفت همه جانبه در نظام جمهوری اسلامی همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول