اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری میزگرد انتخاباتی فارس با اعضا تشکل های دانشجویی

در میزگردی با عنوان انتخابات معرفی کاندیدای اصلح و تاثیر فعالیت ‌های حزبی مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

برگزاری میزگرد انتخاباتی  فارس با اعضا تشکل های دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احزاب در دهه‌‌های اخیر تاثیر فراوانی در نحوه شکل ‌گیری نظام‌های انتخاباتی داشتند و بر این اساس بررسی تاثیر مثبت و منفی احزاب بر نحوه برگزاری انتخابات و انتخاب مدیران سالم و تعیین ساختارهای اجتماعی ضروری به نظر می‌‌رسد.

نقش انتخاباتی احزاب صرفا به معرفی و حمایت از کاندیداهای خاص محصور نمی‌شود و احزاب در ایجاد نشاط سیاسی و اجتماعی در جامعه به ‌خصوص در برگزاری انتخابات تاثیر گذار هستند.

تنها کمتر از 24 ساعت به انتخابات مجلس و خلق حماسه‌ای دیگر باقی مانده است خبرگزاری فارس با برگزاری میزگردی به موضوع رقابت‌های نامزدها، مشارکت حداکثری مردم، تشکیل احزاب و غیره پرداخته است.

مصطفی قائم‌پور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به اهمیت انتخابات ، در رابطه با تعدد لیست ها عنوان کرد:تعدد لیست های انتخاباتی در میان توده های مردمی از یک منظر نشان دهنده علاقه آن ها به گزینش و انتخاب اصلح و دوری از انتخاب کورکورانه است،اما از منظر دیگر نشان از عدم وجود وحدت و همکاری در بین احزاب و گروه های انقلابی می باشد.

قائم‌پور اظهار داشت:ساختار تبلیغات انتخابات نیاز به اصلاح دارد و باید نقش پول در تبلیغات و رای آوری یک نماینده کاهش یابد ، همچنین با توجه به تبلیغات پنهان برخی نمایندگان پیش از زمان قانونی تبلیغات ، بایستی برای این موضوع چاره ای اندیشید.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز در رابطه با جوان گرایی در انتخاب نمایندگان مجلس ، اظهار داشت:با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری در مورد معیارهای کاندیدای اصلح ،ما بایستی نماینده ای انتخاب کنیم که شجاع ، مومن،انقلابی،طرفدار عدالت و دارای روحیه جهادی باشد، با توجه به آنکه این صفات معمولا در جوان دیده می شود ، این میزان تاکید به جوان گرایی وجود دارد ، اما در واقع هر فردی با هر سنی این صفات را داشته باشد ، یک نماینده اصلح و شایسته به حساب می آید.

قائم پور در ادامه ، با اشاره به دو ویژگی کاندیدای اصلح ، عنوان کرد:اشخاصی باید وارد مجلس شوند که بتوانند تکلیف شفافیت را مشخص کند و ساختار مناسبی برای ایجاد شفافیت در عملکرد مدیران و مسئولین و سایر مسائل ضروری به وجود آورند،چرا که این موضوع ارتباط نزدیکی با رشد اقتصادی دارد.

وی گفت: از آنجایی که گفتمان مقاومت صرفا یک گفتمان برون کشوری نیست و برای تمام مسائل داخلی کشور نیز مفید است ، بایستی نمایندگانی را به مجلس بفرستیم که به این گفتمان پایبند باشد و در محدوده آن اظهار نظر و فعالیت نمایند.

محمد امین جعفری دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی، نیز در خصوص فضای انتخابات، میزان مشارکت و تعدد کاندیدها، گفت: در خصوص لیست‌های موجود که برخی احزاب و مجامع انقلابی منتشر کردند نکاتی دیده شده که خروجی لیست‌ها مورد قبول جامعه هدف نبوده است و در طیف انقلابیون لیست نهایی درحد انتظار مورد پسند واقع نشده و برخی کاندیداها در سطح شهر هیچ‌گونه حمایت و تبلیغی از لیست ائتلاف نداشتند.

وی با اشاره به اینکه اصل اتحاد با لیست ۵ نفره زیر سوال رفت، افزود: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند بایستی کاندید اصلح را بشناسید و به دیگران نیز معرفی کنید خاطرنشان کرد در شرایط فعلی مصلحت براین بود با نگاه جنبش دانشجویی ورود کنیم و لیستی را که مبنای آن معرفی اصلح ها بود، منتشر کنیم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: ملاک جوان‌گرایی سن نیست بلکه جوان‌گرایی به این معناست که فرد روحیه جهادی و نشاط داشته باشد و اولویت امروز جامعه این مهم است.

وی با بیان اینکه جوان‌گرایی به منزله پیرزدایی نیست، تاکید کرد: مجلس جایگاه  افراد متخصص و باسواد است که بتوانند با داشتن بنیه علمی وتجارب خود در موضوعات مهم تصمیم گیری کنند.

جعفری با بیان اینکه فضای جنبش دانشجویی در شیراز بسته و محدود است و در این فضا شاهد رکود فکری و خلاقیتی دانشجو خواهیم بود افزود: دانشگاه به مدرسه تبدیل شده است و خواستار فضای امن برای دانشجویان شد نه امنیتی! در غیر این صورت دانشجو دچار خمودگی خواهدشد.

وی با انتقاد از اینکه مسئولان دانشگاه به دانشجویان، اجازه برگزاری یک جلسه با یک کاندید آن هم بصورت کاملا محدود و بدون هیچ گونه تبلیغاتی را ندادند، ادامه داد: فردی باید وارد مجلس شود که برای مردم و انقلاب هزینه داده باشد. کسی که هیچ حضوری بین مردم نداشته و در طول این سالها حتی یک موضع گیری ساده هم از ایشان ندیده ایم ، چگونه می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند؟!

جعفری گفت: ما چوب انقلاب را نمی‌خوریم، بلکه چوب انتخاب خودمان را می خوریم و مردم را به انتخاب صحیح برای تشکیل یک مجلس قوی دعوت کرد.

مهدی سالاری پناه دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز نیز، با انتقاد از اینکه در لیست‌هایی که منتشر شده چقدر به عدالت طلبی نامزدها توجه شده است، گفت: تزریق افراد به لیست‌ها بیشتر مشاهده شده وهمچنین تعدد لیست‌ها به پشتوانه آن‌ها قابل بررسی است.

وی حضور و مشارکت مردم در انتخابات را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید انتخاب را به عهده مردم و به انتخاب آن‌ها احترام گذاریم.

گزارش مریم رضایی

انتهای پیام/981002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول