اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از جمعه رأی تا جمعه ظهور

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی جمعه‌ها را برای باورمندان ظهور، یک روز ویژه دانست و در پیوند بین جمعه رأی و جمعه ظهور یادداشتی نوشته است.

از جمعه رأی تا جمعه ظهور

عباس محمدیان، مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی در یادداشتی جمعه‌ها را برای باورمندان ظهور، یک روز ویژه دانست و در پیوند بین جمعه رأی و جمعه ظهور نوشت:

جمعه‌ها برای باورمندان ظهور، یک روز ویژه است، روزی که کلمات ندبه، لحظاتِ زمان را به یاد مردی معطر می‌کنند که به عنوان آخرین ذخیره خدا خواهد آمد و طهارت خواهد داد زمین را آن‌گونه که پاک شود و هرچه سیاهی است از زمین برود.

ما باور داریم آن مرد را و آن جمعه را و همه آرزوهامان را در جان دعا می‌ریزیم تا سعادت زیستن در آن جهان نصیب‌مان شود، می‌دانیم برای بار یافتن به آن جمعه الهی باید امروزهامان را جوری تنظیم کنیم که فردایش چنان باشکوه باشد.

دریافت دقیق ماموریت‌های ایمانی در عصر غیبت ما را با تکالیف دینی، سیاسی و اجتماعی‌مان آشنا می‌کند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها نقش‌آفرینی در تعیین سرنوشت خودمان است؛ اینکه با شناخت خود و به دست خویش نام کسی را بر برگه رأی بنویسیم که بیش از دیگران با دولتمردی فردای ظهور هم‌ساز است، قطعا کسی این سازگاری را بیشتر خواهد داشت که نگاهش فراگیر، شوق خدمتش در جوشش و افزایش، زبانش به منطق مهدوی نزدیکتر، دلش دریایی‌تر و مهربان‌تر نسبت به همه مردم و رفتارش نشانه حقانیت تفکر ظهور است.

بر این باور نمی‌توان نام کسانی را جمعه پیش رو بر برگه‌ها نوشت که روی از وحدت برمی‌تابند و کلمات را چونان تیغ‌های تفرقه در ذهن مردمان می‌کارند، نمی‌توان به کسانی رأی داد که نگاه جناحی‌شان عرصه را بر انقلابی اندیشی و همه شمول بودن انقلاب، تنگ می‌کند، نمی توان به سمت کسانی رفت که فرزندان انقلاب را با خط کش خود می‌سنجند و قامت رشید انقلابیون را با پیراهن‌های کوچک خود اندازه می‌گیرند.

نه، در جمعه رأی‌ریزان باید دل داد به کسانی که دل‌شان برای همه مردم، همه ایران و در سطحی بالاتر برای همه حق‌خواهان جهان می‌تپد.

حواس‌مان به نام‌هایی که بر برگه رای می‌نویسیم باشد و همه را هم توجه دهیم به جمعه‌ای که در راه است به روز ویژه‌ای که در تقویم سرنوشت ما تحریر شده است، به روز خاصی که از خصوصیت‌های شب قدر بهره می‌گیرد.

توجه کنیم که جمعه قرار است ویژگی‌های ممتاز یک ملت با انتخاب بهترین‌ها به تماشا گذاشته شود، قرار است، مردم، پس از نماز  صبح خود را برای اقامه یک تکلیف دیگر و احقاق یک حق دیگر آماده کنند، قرار است جمعه، همین جمعه پیش رو، قفل آسمان اندیشه مردم باز شود و «رأی ببارد».

قرار است دنیا با دیدن  جمعه رأی باران ملت بزرگ ایران به شناختی تازه از ما برسد، قرار است به چشم‌شان بکشیم سرمه این حقیقت را که اگر زمین هم به خشکسالی دچار شود، اگر تحریم‌ها سخت‌تر شوند، باز هم  ضمیر و ذهن مردمان این حوالی هرگز خشکسالی را به رسمیت نمی‌شناسد و در برابر تهدید و تحریم از پا نمی‌نشیند.

دنیا این جمعه را خواهد دید که مردم حماسه را معنایی نو خواهند بخشید به یاد مردی که جانش را فدای امنیت وطن و در هم شکستن تروریسم کرد و مقاومت را قامتی رشید بخشید.

این جمعه، اولین انتخابات بعد از سلیمانی است اما مردمان ملک سلیمانی نشان خواهند داد که این فلات، پر از سلیمانی باورانی است که تا ظهور یک نفس خواهند رفت... .

انتهای پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول